DAJ CYNK

Rozwija się polski rynek tabletowych e-czasopism

Ringu

Wydarzenia

Coraz więcej polskich wydawców prasy decyduje się na tworzenie elektronicznych wydań swoich czasopism, które są przygotowane specjalnie pod kątem przeglądania na tabletach.

Coraz więcej polskich wydawców prasy decyduje się na tworzenie elektronicznych wydań swoich czasopism, które są przygotowane specjalnie pod kątem przeglądania na tabletach.

Axel Springer Polska od października wydaje tygodnik Newsweek w wersji iPadowej, wkrótce w takiej formie będzie także publikowany miesięcznik Forbes.

Według wydawcy specjalną, bezpłatną aplikację, dzięki której można kupować i czytać Newsweeka pobrało ponad 20 tys. osób. Każde iPadowe wydanie tygodnika sprzedaje się w ilości około 700 egzemplarzy.

Konkurencyjna Polityka, która miesiąc temu zadebiutowała w wydaniu tabletowym (na iPada i Kindle), sprzedała już 2,1 tys. egzemplarzy.

iPadowy Newsweek, czy Polityka kosztują 0,79 euro.

Wydawnictwa zamierzają w najbliższym czasie rozpocząć sprzedaż swoich czasopism także na tablety z Androidem. Najprawdopodobniej jako pierwszy pojawi się dodatek do Gazety Wyborczej - Wysokie Obcasy Extra. Cześć wydawców prasy podchodzi dość sceptycznie do Androida, z powodu niedziałającego w Polsce systemu płatności i rozliczeń.

Apple pobiera 30% prowizji, za każdą sprzedaną e-gazetę - Google jedynie 10%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: DGP, wł