Coraz więcej polskich wydawców prasy decyduje się na tworzenie elektronicznych wydań swoich czasopism, które są przygotowane specjalnie pod kątem przeglądania na tabletach.
Axel Springer Polska od października wydaje tygodnik Newsweek w wersji iPadowej, wkrótce w takiej formie będzie także publikowany miesięcznik Forbes.
Według wydawcy specjalną, bezpłatną aplikację, dzięki której można kupować i czytać Newsweeka pobrało ponad 20 tys. osób. Każde iPadowe wydanie tygodnika sprzedaje się w ilości około 700 egzemplarzy.
Konkurencyjna Polityka, która miesiąc temu zadebiutowała w wydaniu tabletowym (na iPada i Kindle), sprzedała już 2,1 tys. egzemplarzy.
iPadowy Newsweek, czy Polityka kosztują 0,79 euro.
Wydawnictwa zamierzają w najbliższym czasie rozpocząć sprzedaż swoich czasopism także na tablety z Androidem. Najprawdopodobniej jako pierwszy pojawi się dodatek do Gazety Wyborczej - Wysokie Obcasy Extra. Cześć wydawców prasy podchodzi dość sceptycznie do Androida, z powodu niedziałającego w Polsce systemu płatności i rozliczeń.
Apple pobiera 30% prowizji, za każdą sprzedaną e-gazetę - Google jedynie 10%.
Źródło tekstu: DGP, wł