Po kiepskich wynikach zaprezentowanych w maju i sporym zdenerwowaniu akcjonariuszy, TelForceOne, zajmujący się sprzedażą hurtową akcesoriów do telefonów komórkowych, poinformował o postępach w realizacji programu naprawczego.
W wyniku reorganizacji prowadzonej od 1. kwietnia nastąpiło widoczne w miesiącu maju zmniejszenie miesięcznych kosztów stałych funkcjonowania spółki o 155 tys. zł w stosunku do średniej dla TFO z I kwartału 2008 roku. Stanowi to ok. 10% wartości tych kosztów w stosunku do średniej miesięcznej kosztów TFO z I kwartału 2008 roku - napisano w komunikacie.
Na stratę netto spółki w pierwszym kwartale wpływ miał głównie wynik spółki zależnej Teletorium. W wyniku działań zamknięto dwa punkty, a 9 przekazano partnerom na podstawie umów franczyzowych. Efektem działań prowadzonych od 1. kwietnia jest widoczne w kosztach maja obniżenie miesięcznych kosztów stałych funkcjonowania spółki Teletorium o 147 tys. zł w stosunku do średniej z I kwartału.
W spółce Telcon na skutek wprowadzonych usprawnień informatycznych systemu logistycznego uzyskano około 7% obniżenie kosztów w stosunku do średniej miesięcznej I kwartału. 5% obniżenie kosztów uzyskano także w spółce Red Dog Sp.
Kontynuowany jest proces połączenia spółek Red Dog i Admax oraz włączenia Forever Europe w struktury TelForceOne.
Grupa TelForceOne poprawił też wyniki finansowe. Obroty w pierwszym półroczu wyniosły 82,2 mln zł, co dało 103% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu w 2007 roku. Obroty jednostkowe TelForceOne w tym samym okresie wzrosły o 12% i wyniosły 33,76 mln zł.
Źródło tekstu: TelForceOne, wł