Główny Inspektorat Sanitarny chwali się cyfrową walką z trwającą epidemią. Specjalne infolinie i automaty sanepidu, ale też tysiące zakupionych telefonów i laptopów.
Główny Inspektorat Sanitarny przeżył w ostatnich miesiącach prawdziwą cyfrową rewolucję. Trudna sytuacja epidemiologiczna wymusiła błyskawiczne reagowanie.
Na potrzeby walki z pandemią zakupiono 9 tys. laptopów z pełnym oprogramowaniem, 4 tys. telefonów komórkowych z dostępem do internetu, zainstalowano 4 tys. nowoczesnych telefonów stacjonarnych. Prace inspekcji wspierają spółki skarbu państwa, żołnierze WOT, studenci.
Największą zmianą ostatnich tygodni jest wprowadzenie automatu, który dzwoni na numery osób objętych kwarantanną. Takie połączenia realizowane są obecnie z numeru 222571145, o którym szerzej pisaliśmy pod tym adresem.
Po chwilowej przerwie działa ponownie też ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem. Pod numerem 22 25 00 115 dostaniemy dodatkowe informacje o COVID-19, jak i dowiemy się, do kiedy jesteśmy objęci kwarantanną.
Zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej, a dzięki integracji z ZUS-em nie ma obowiązku poświadczania kwarantanny pracodawcom.
Nie trzeba oczekiwać na kontakt od sanepidu, bliskie kontakty osoba zakażona może zgłosić poprzez wypełnienie specjalnego formularza dostępnego pod tym adresem. Całość procesu spaja elektroniczny system obsługi obywateli - SEPIS.
Źródło tekstu: GIS, wł