DAJ CYNK

Skrót wydarzeń - 15. czerwca

sirmark

Wydarzenia

Przedstawiamy skrót wydarzeń z 15. czerwca 2007 roku.

Przedstawiamy skrót wydarzeń z 15. czerwca 2007 roku.

Samsung otworzył w Austin w stanie Teksas fabrykę, która będzie produkowała moduły pamięci do urządzeń przenośnych. Fabryka, która kosztowała 3,5 miliarda dolarów, zacznie działać w drugiej połowie 2007 roku.
Pierwszym produktem wytwarzanym w nowym zakładzie będą 16-gigabajtowe pamięci NAND flash, produkowane w 50-nanometrowym procesie technologicznym. Pamięci NAND flash są wykorzystywane przede wszystkim w odtwarzaczach MP3, telefonach komórkowych i aparatach cyfrowych.

Microsoft udostępni w przyszłym tygodniu uaktualnienie do Windows Vista, które umożliwi obsługę kart pamięci SD o pojemności od 8GB. Obecnie tego rodzaju karty stanowią niewielką część rynku, ale szybko spadające ceny zapewne zmienią tę sytuację. Ponadto koncern z Redmond zamierza poprawić kompatybilność różnych formatów kart pamięci, tak, aby można je było używać z funkcją Ready Boost. Umożliwia ona przyspieszenie pracy komputera poprzez wykorzystanie przestrzeni na nośnikach wymiennych. Uaktualnienie poprawi również obsługę kart SDHC i SDIO.

UKE zatwierdził przedłożone przez Telekomunikację Polską projekty dwóch nowych planów telefonicznych dla linii analogowych i cyfrowych ISDN. Klienci TP, którzy aktywują te plany telefoniczne, w ramach opłaty abonamentowej będą mogli całą wartość tej opłaty wykorzystać na połączenia miejscowe, strefowe i międzystrefowe wykonywane w sieci TP (bez selekcji i preselekcji) do abonentów TP lub innych operatorów. Przedmiotowe plany są dedykowane abonentom biznesowym, jednak z oferty tej może skorzystać każdy abonent, w tym osoby fizyczne.

Telekomunikacja Polska została Studenckim Produktem roku 2007 w kategorii "Studencki Pracodawca". Uczestnicy plebiscytu wybrali najpopularniejsze produkty w 22 kategoriach związanych z życiem studenta. Wśród zwycięzców, oprócz TP znalazły się takie marki jak Nestle, Coca-Cola, Procter& Gamble.
Plebiscyt już po raz siódmy zorganizował wydawca prasy studenckiej Media Point Group. O wyborze TP zdecydowali czytelnicy studenckich magazynów "Dlaczego" i "Sporootym" oraz internauci odwiedzający portal internetowy www.korba.pl.

Motorola już po raz siódmy wręczyła nagrody zwycięzcom ogólnopolskiego konkursu “Diversity", w którym firma zachęca uczniów szkół średnich, a przede wszystkim dziewczęta, do wyboru studiów informatycznych. W tym roku młodzi twórcy stron internetowych interpretowali hasło “What’s next". Pierwszy raz zespoły musiały przygotować strony w dwóch wersjach językowych: po polsku i po angielsku. Nowością tegorocznego konkursu były również stypendia dla laureatów, w postaci zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne. W tegorocznej edycji ponad połowę spośród 1667 uczestników stanowiły dziewczęta. Szczegółowe informacje na stronie www.diversity.pl.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł