DAJ CYNK

Skuteczne reklamy w mobilnej TV

sirmark

Wydarzenia

Reakcje klientów na pierwsze na świecie próby spersonalizowanych reklam telewizji mobilnej dowiodły ich skuteczności. Próby przeprowadzone zostały przez firmę Ericsson oraz Norweską Korporacją Nadawców.

Reakcje klientów na pierwsze na świecie próby spersonalizowanych reklam telewizji mobilnej dowiodły ich skuteczności. Próby przeprowadzone zostały przez firmę Ericsson oraz Norweską Korporacją Nadawców.

Wyniki trzymiesięcznych testów, przetworzone przez firmę M:Metrics, wskazują, że średni wskaźnik skuteczności reklamy, tzw. Click-Through Rate, osiągnął zadziwiający poziom 13%. Średni czas oglądalności użytkownika telewizji mobilnej podwoił się - do siedmiu minut na sesję - kiedy użytkownicy korzystali z interaktywności, spersonalizowanej reklamy.

Próby wykazały także, że takie zachowania są powtarzalne, gdyż wartości dotyczące wskaźnika Click-Through i czasu trwania sesji były stałe przez cały czas trwania próby. Prawie połowa użytkowników mieściła się w przedziale wiekowym od 30 do 44 lat, a następna pod względem wielkości grupa była w przedziale od 18 do 29 lat. Uczestnicy, podczas rozpoczęcia testów, najczęściej wskazywali rozrywkę i muzykę jako główne zainteresowania.

Zastosowane reklamy interaktywne były spersonalizowane w celu zapewnienia związku z indywidualnymi użytkownikami. Zostały one także dostosowane do wieku użytkowników, ich płci, lokalizacji i zainteresowań. Użyto różne formaty reklam np. video, banery, teksty przewijane, etc.

Testy rozpoczęły się w Norwegi w grudniu 2006 roku. Ochotnicy mogą uzyskać dostęp do trzech kanałów telewizyjnych i czterech radiowych NRK. Klienci mogą używać swoich aparatów komórkowych do interakcji, poprzez głosowanie, czat oraz dodawanie treści poprzez przesyłanie zdjęć i klipów video.Próby prowadzone są poprzez istniejącą infrastrukturę sieci komórkowej z wykorzystaniem obecnie dostępnych na rynku aparatów komórkowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson