DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów po 2Q2011 wg IDC

Q!

Wydarzenia

W II kwartale 2011 roku na rynek trafiło 13,6 mln tabletów - wynika z danych przedstawionych przez IDC. Oznacza to wzrost o prawie 90% w stosunku do kwartału wcześniej oraz o ponad 300% w porównaniu z danymi sprzed roku.

W II kwartale 2011 roku na rynek trafiło 13,6 mln tabletów - wynika z danych przedstawionych przez IDC. Oznacza to wzrost o prawie 90% w stosunku do kwartału wcześniej oraz o ponad 300% w porównaniu z danymi sprzed roku.

Największy udział w rynku zanotował Apple ze swoim iPadem, który wyniósł 68,3% (9,3 mln sztuk). Oznacza to wzrost w stosunku do kwartału wcześniej o 2,6 pkt proc. Wynika z tego, że konkurencja w postaci tabletów z Androidem nie była w stanie zaszkodzić wynikom iPada.

Na drugim miejscu znalazł się RIM ze swoim BlackBerry PlayBook, który zagarnął dla siebie 4,9% rynku. Podium zamknęły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android, których udział wyniósł 26,8%. Daje to spadek w ciągu kwartału o 7,2 pkt proc.

Do końca 2011 roku iPad ma zachować swoją pozycję lidera na rynku, jednak będzie musiał stawić czoło konkurencyjnym urządzeniom z systemem Android. Chociaż w III kwartale mają one zanotować spadek do 23%, to w IV ich udział ma ponownie wzrosnąć do 25,9%.

Ciekawie IDC przewiduje udział w rynku systemu WebOS od HP. W III kwartale jego udział ma wzrosnąć do 4,7%. Stanie się tak za sprawą obniżki cen tabletu TouchPad - pod koniec sierpnia można było go kupić już za niecałe 100 dolarów. Jednak ze względu na brak konkretnych decyzji odnośnie jego przyszłości, w I kwartale 2012 roku udział WebOS ma wynieść… zero.

IDC przewiduje, że w całym 2011 roku na rynek trafi 62,5 mln tabletów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: idc, wł