DAJ CYNK

T-Mobile łączy dwa światy - osób niesłyszących i słyszących

LuiN

Wydarzenia

Dlatego od czerwca T-Mobile wraz z Migam.pl rozpoczyna projekt z obszaru odpowiedzialnego biznesu (CSR). Operator i start-up podejmują wyzwanie przybliżenia dwóch światów - osób niesłyszących oraz słyszących.

Dlatego od czerwca T-Mobile wraz z Migam.pl rozpoczyna projekt z obszaru odpowiedzialnego biznesu (CSR). Operator i start-up podejmują wyzwanie przybliżenia dwóch światów - osób niesłyszących oraz słyszących.

W Polsce problem niedosłuchu dotyczy ponad 2 mln osób, natomiast liczbę osób niesłyszących szacuje się na prawie 500 tysięcy. Pierwszym z etapów współpracy T-Mobile Polska i Migam.pl będzie udział przedstawiciela firmy w roli prelegenta na konferencji - "Zauważ nasze słowa". Podczas wydarzenia zostaną zaprezentowane wspólne działania w ramach projektu oraz dobre praktyki T-Mobile Polska z zakresu Odpowiedzialnego Biznesu.

Migam.pl zaprezentuje narzędzia do nauki języka migowego oraz komunikacji z osobami z dysfunkcją słuchu. Jednym z nich będzie translator wykorzystujący kamery Kinect oraz sieci neuronowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu system będzie w stanie rozpoznawać gesty języka migowego i zamieniać je na tekst lub mowę, jak również zamieniać język mówiony na język migowy dzięki wykorzystaniu animowanego awatara. Ten innowacyjny translator zostanie następnie udostępniony w wybranych salonach sprzedaży T-Mobile, aby ułatwić komunikację pomiędzy osobą słyszącą - sprzedawcą, a osobą niesłyszącą - klientem.

Kolejną płaszczyzną współpracy będzie przygotowanie strony internetowej operatora pod kątem użytkowników z dysfunkcją słuchu. Udostępnione zostaną tłumaczenia na język migowy wybranych treści dotyczących działalności T-Mobile Polska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: T-Mobile