Telekomunikacja Polska uważa, że ma prawo pobierać od klientów kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy dotyczącej świadczenia usługi neostrada tp zawartej na czas określony.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów twierdzi, że spółka mogła złamać prawo, żądając takich opłat od klientów, którzy chcieli rozwiązać umowy przed czasem. UOKiK poinformował w poniedziałek, że wszczął w tej sprawie postępowanie administracyjne. Pisaliśy o tym w tej wiadomości.
Jak powiedziała Barbara Górska, rzecznik prasowa TP, spółka na skutek interwencji UOKiK zamierza zmienić od 1. grudnia wzory umów o świadczeniu
usługi neostrada tp oraz cennik, wprowadzając zapisy o wysokości opłat dodatkowych, które musi uiścić klient, gdy chce przed czasem rozwiązać umowę.
Według niej, TP nie zgadza się z twierdzeniem UOKiK, iż umowa o świadczenie usługi neostrada tp zawarta na czas określony - bez skorzystania z jakiejkolwiek promocji - nie jest związana z żadną ulgą przyznaną abonentowi i wobec tego TP nie ma uprawnień do roszczeń wobec abonenta. Umowa zawierana na czas określony jest typowym przykładem umowy, w której w zamian za zobowiązanie się abonenta do korzystania z
usługi przez czas określony, TP udziela mu obniżki w stosunku do oferty standardowej, jaką jest umowa na czas nieokreślony -
zaznaczyła Górska.
Źródło tekstu: PAP