DAJ CYNK

TP wezwana do wyjaśnienia opóźnień rachunków

sirmark

Wydarzenia

Coraz więcej klientów TP skarży się Prezesowi UKE twierdząc, że nie dostają rachunków telefonicznych przez kilka miesięcy lub na rachunkach naliczone są wyłącznie opłaty za abonament. TP została wezwana do wyjaśnienia sytuacji.

Coraz więcej klientów TP skarży się Prezesowi UKE twierdząc, że nie dostają rachunków telefonicznych przez kilka miesięcy lub na rachunkach naliczone są wyłącznie opłaty za abonament.

Rozliczenie rozmów przychodzi nawet do 12 miesięcy później. Klienci nie są w stanie skontrolować, czy kiedyś rzeczywiście wykonywali wykazane przez Operatora rozmowy. Skarżą się, że TP S.A. nie odpowiada na zapytania i prośby o dosłanie faktur.

Prezes UKE wezwał Telekomunikację Polską do wyjaśnienia w ciągu tygodnia zaistniałej sytuacji.

W regulaminie świadczenia telekomunikacyjnych usług powszechnych, przyjętych uchwałą nr 13/03 Zarządu TP S.A. z dnia 28.01.2003 – Operator w §33 ust. 2 sam wskazuje, iż "Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. TP może wprowadzić inne okresy rozliczeniowe za uprzednim powiadomieniem Abonenta z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego, obowiązującego w dniu powiadomienia".

Klienci, którzy nie otrzymali rachunków, powinni zgodnie z zapisami § 36. ust 3 Regulaminu zgłosić ten fakt Operatorowi. Pomimo takich zgłoszeń, faktury często nadal nie są przesyłane w terminie.

W indywidualnych przypadkach TP S.A. nie uznaje własnych błędów i nie jest skłonna do polubownego zakończenia sporu z konsumentem poprzez umorzenie części spornych kwot – wskazując, iż ma prawo do zapłaty za wykonaną usługę oraz odmawia przystąpienia do mediacji.

Prezes UKE przypomina, że jeśli Operator nie chce nam wystawić faktury za zrealizowane połączenia – możemy albo bezpośrednio wyjaśnić tę kwestię z Operatorem albo szukać pomocy w Urzędzie Skarbowym.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE