DAJ CYNK

Trwa tegoroczny "Orange Code Camp"

WitekT

Wydarzenia

W dniach 17-19. października w Opio koło Nicei odbywa się trzecie, doroczne spotkanie Orange Code Camp.

W dniach 17-19. października w Opio koło Nicei odbywa się trzecie, doroczne spotkanie Orange Code Camp.

Na Code Camp zbierają się razem przedstawiciele najważniejszych firm tworzących aplikacje dla telefonów komórkowych, wydawcy gier, dostawcy treści serwisów (contentu), wytwórcy urządzeń i systemów operacyjnych z całego świata, którzy będą uczestniczyć przez 72 godzin w różnego rodzaju warsztatach, seminariach oraz testowaniu programów, aplikacji i contentu.

Liczba gości na Code Camp w tym roku wynosi 450 osób. Code Camp będzie trwał 72 godziny, podczas których odbędzie się ponad 70 sesji. Program obejmuje nowe elementy techniczne i handlowe dla Partnerów Orange. W spotkaniu uczestniczą najważniejsi partnerzy branżowi, w tym: Symbian, Sony Ericsson i UIQ Technology (złoci sponsorzy), Texas Instruments, Microsoft, Palm i Gemplus (srebrni sponsorzy).

Podobnie jak w przypadku poprzednich spotkań, które odebrały nagrodę w Europie i Stanach Zjednoczonych w tej kategorii, Code Camp Opio jest organizowany w celu stymulowania tworzenia nowych i pasjonujących aplikacji dla szerokiego zakresu różnych systemów działających w telefonach komórkowych. Wybrane aplikacje pojawią się następnie w katalogu produktów wewnętrznych Orange, który będzie mógł być dystrybuowany do ponad 65 milionów klientów w 17 krajach. Produktami, które odniosły sukces na tego typu spotkaniach i do dziś cieszą się powodzeniem są aplikacje dotyczące podróży, podwyższania wydajności osobistej, lokalizacji pojazdu, automatyzacji pracy pracowników sprzedażowych i oparte na lokalizacji.

Spotkanie będzie miało ponad 70 sesji, co obejmuje również zajęcia techniczne dla małych grup, warsztaty, seminaria handlowe i otwarte dyskusje. Delegaci będą mogli przetestować swoje produkty w centrum rozwoju, skorzystać ze specjalistycznej wiedzy technicznej na miejscu lub po prostu porozmawiać z przedstawicielami Orange o możliwościach wprowadzenia ich aplikacji na rynek.

Tegoroczny Code Camp skoncentruje się na komercyjnej stronie aplikacji tworzonych dla Orange. Delegaci usłyszą więcej na temat wymogów w zakresie aplikacji i contentu dla telefonów komórkowatych na poszczególnych rynkach, na których Orange prowadzi działalność. Zwiększy się także ich rozumienie klientów Orange, tj. tego, kim są, jakie są ich potrzeby i wymagania dotyczące personalizacji, w tym dzwonków, muzyki, wideo, gier i innego multimedialnego contentu.

Uczestnicy zyskają również cenny wgląd w strategie Orange i France Telecom oraz będą mieli okazję zapoznać się z różnymi standardami technologicznymi eksploatowanymi przez Orange takimi jak GSM, GPRS, 3G, EDGE i Wi-Fi. Wsparcie imprezy w formie złotego sponsoringu zapewnią partnerzy branżowi Symbian, Sony Ericsson i UIQ Technology.

Symbian już po raz kolejny ma przyjemność sponsorowania "Orange Code Camp". Symbian, podobnie jak Orange, docenia znaczenie rosnącego ekosystemu deweloperów inteligentnych telefonów w dostarczaniu fascynujących wrażeń w korzystaniu telefonu komórkowego, jako że telefony Symbian OS wchodzą na rynek masowy. Symbian szeroko współpracuje z Orange na rzecz dostarczania informacji, narzędzi i pełnego wsparcia naszym partnerskim twórcom, aby mogli tworzyć innowacyjne i cieszące się komercyjnym wzięciem aplikacje. Nie mamy wątpliwości i spodziewamy się, że będą to kolejne wspaniałe trzy dni w Opio - powiedziała Marit Diving, wiceprezes Symbian ds. Marketingu.

Ulf Wretling, Dyrektor i Szef Departamentu Rozwoju Contentu w Sony Ericsson, dodaje: Orange Code Camp daje nam wspaniałą okazję do promowania i dalszego umacniania dobrych relacji z naszymi kluczowymi spółkami deweloperskimi. Poprzez połączenie atrakcyjnych cech produktu z użytecznymi, wciągającymi i innowacyjnymi aplikacjami i contentem, Sony Ericsson może zaoferować kluczowym klientom – operatorom, takim jak Orange - atrakcyjną propozycję wartościową, a klientom rynkowym bogate doświadczenie multimedialne. To daje gwarancję, że rozmaite aplikacje i kontent będą tworzone w czasie odpowiednim dla wprowadzanych produktów, aby mogły one uwzględniać zwiększanie biznesowej i osobistej wydajności, gry i rozrywkę dla telefonów komórkowych opartych na Javie i Symbianie.

UIQ Technology jest twórcą i licencjodawcą światowej klasy, otwartej platformy oprogramowania, UIQ, z której korzystają wiodący wytwórcy telefonów komórkowych, w tym Sony Ericsson. Platforma UIQ daje twórcom mobilnym więcej wolności przy tworzeniu przykuwających uwagę aplikacji i usług, natomiast przez użytkowników uznana jest za wiodącą platformę, z której ściągane są aplikacje i kontent.

UIQ Technology cieszy się, że wraz z Sony Ericsson może wpierać Orange i innych deweloperów. Strategia UIQ polega na nawiązaniu ścisłej współpracy z partnerami takimi jak Sony Ericsson i Orange w celu zapewnienia, aby mobilni deweloperzy uzyskali jak najlepsze doświadczenie w tworzeniu aplikacji do telefonów komórkowych i usług, a także najlepsze możliwości dostarczenia ich do rąk klientów. Bardzo się cieszymy, że będziemy czynnie uczestniczyć w obiecującym spotkaniu Code Camp i tym, co ono za sobą niesie, że będzie spotkaniem informacyjnym, ważnym i dającym dużo przyjemności - mówi Carina Dietmann, Szef Marketingu z UIQ Technology.

Steve Glagow, Dyrektor ds. Współpracy i Działalności Operacyjnej Orange Group komentuje: Po ogromnym sukcesie naszych spotkań Code Camp w Europie i Stanach Zjednoczonych, miło nam będzie po raz kolejny gościć naszych dotychczasowych i przyszłych współpracowników na tegorocznym Code Camp w Opio. W chwili obecnej mamy już ponad 34 tys. deweloperów zarejestrowanych w programie Orange Partner, ale tym, co się naprawdę dla nas liczy, jest budowanie i umacniania bezpośrednich relacji. Code Camp pozwala nam czynić to na przyjemnym, nieformalnym spotkaniu, ale w bardzo liczącym się otoczeniu.

Dla całej społeczności twórców, "Code Camp" stanowi rzeczywistą szansę na wprowadzenie aplikacji mobilnych i produktów na rynek poprzez narzędzia, radę, wsparcie dostępne dla nich ze strony Orange. Proces rejestracji rozpoczął się dopiero tydzień temu, a my już otrzymujemy sygnały dużego zainteresowania – to spotkanie jest zaplanowane tak, aby stało się kolejnym ważnym wydarzeniem w naszej branży.

W trakcie dwóch dni imprezy odbywają się liczne konkursy, mające na celu zapewnienie gościom dobrej zabawy. Konkurs "The Ultimate Orange Code Camp Video Contest" daje szansę dobrze zapowiadającym się "filmowcom" zrobienia trzy-czterominutowej komedii o swej spółce lub produkcie. Filmy ze skróconej listy będą pokazywane w trakcie spotkania, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni na zamknięciu Pow-Wow.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange