DAJ CYNK

UKE interweniował ws. zbyt wolnej "neostrady tp"

WitekT

Wydarzenia

UKE, w związku z licznymi skargami otrzymanymi w lutym od użytkowników neostrady tp dotyczącymi niskiej prędkości transmisji danych występujących przy korzystaniu z usługi m.in. w strefach numeracyjnych 62 i 65, interweniował w Telekomunikacji Polskiej. Powody były dwa - konieczność rozbudowy sieci szkieletowej i chwilowy boom związany ze zniesieniem limitu transferu.

UKE, w związku z licznymi skargami otrzymanymi w lutym od użytkowników neostrady tp dotyczącymi niskiej prędkości transmisji danych występujących przy korzystaniu z usługi m.in. w strefach numeracyjnych 62 i 65, interweniował w Telekomunikacji Polskiej. Powody były dwa - konieczność rozbudowy sieci szkieletowej i chwilowy boom związany ze zniesieniem limitu transferu.

Problemy z korzystaniem z usługi neostrada tp w początkowych dniach lutego są w TP przedmiotem analizy ruchu związanego ze świadczeniem usług opartych na sieci IP/ATM. TP odnosząc się do konkretnych przypadków dotychczasowych użytkowników neostrady tp (wykorzystując wiedzę pochodzącą z ww. analizy) stwierdziła, iż w strefach numeracyjnych 62 i 65 użytkownicy usługi neostrada tp korzystają z jednego z traktów ATM, które zostały zdefiniowane jako tzw. "wąskie gardło". Do takiego traktu, jak i dla wszystkich pozostałych łączy, prowadzone są inwestycje, których efektem będzie zwiększenie ich przepustowości.

Planowane zakończenie większości z tych inwestycji to przełon I i II kwartału. Inwestycje te powinny w wystarczającym stopniu zapewnić przepustowość sieci dla klientów neostrady tp. Ponadto prowadzone są działania, mające na celu poprawienie jakości usług w zagrożonych regionach. Działania te polegają na "przepinaniu" klientów na mniej obciążone trakty.

Na bazie m.in. wyników z analizy ruchu w sieci polpak tp stwierdzono znaczny wzrost ruchu w sieci IP - od momentu uwolnienia limitu transferów dla neostrady tp. TP zaobserwowała 70-procentowy wzrost ruchu peer-to-peer (pobieranie dużych plików z sieci: pobieranie filmów, plików muzycznych) w sieci szkieletowej, co w efekcie wywołało przeciążenie sieci. Wzrostowi ruchu w sieci towarzyszył wzrost, pomiędzy 9. a 12. lutego ilości zgłoszeń na infolinię 800-102-102 (obsługa klientów neostrady tp), dotyczących problemów z transferem/limitem transferu, lub awarią sieci. Według oświadczeń TP, obecnie sytuacja stabilizuje się, natężenie ruchu w sieci maleje. Ma to niewątpliwie związek z przeminięciem boomu zainteresowania użytkowników Internetu, po zniesieniu limitu transferu danych w sieci.

Jednocześnie TP poinformowała Prezesa UKE o polityce rozpatrywania reklamacji dotyczących problemów z neostradą tp. Wynika z niej, że w przypadku niemożności zapewnienia (w aktualnych warunkach technicznych) świadczenia usługi na satysfakcjonującym Klienta poziomie - proponowana jest Klientowi migracja "w dół", czyli zmiana opcji usługi na niższą, bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE