Do UKE napływa coraz więcej skarg od konsumentów, dotychczasowych użytkowników neostrady tp, którzy zdecydowali się na skorzystanie z usług konkurencji świadczonej w oparciu o bitstream access. Chodzi o oczywiście o wielkie opóźnienia w przełączaniu klientów między ofertami.
Prezes UKE z uwagą przygląda się rozwojowi sytuacji w tym zakresie i z zaniepokojeniem stwierdza, analizując napływające liczne skargi, że w trakcie implementacji BSA, mają miejsce negatywne zjawiska, w dużym stopniu mogące niweczyć podstawowy cel przyjętej regulacji, tj. zapewnienie korzyści dla użytkowników końcowych. Nieprawidłowości te często skutkują sytuacją, w której abonent po rozwiązaniu umowy z TP nie może doczekać się rozpoczęcia świadczenia usługi przez operatora alternatywnego, ma problemy z uzyskaniem podstawowych informacji dotyczących zgłaszanych problemów i reklamacji - napisało w komunikacie UKE.
UKE planuje pilne podjęcie działań mających na celu ochronę interesów użytkowników końcowych. W związku z powyższym, w najbliższym czasie przeprowadzone zostaną postępowania wyjaśniające lub kontrolne i w zależności od ich wyników podjęte zostaną inne działania interwencyjne w stosunku do firm zaangażowanych w realizację usług świadczonych na podstawie bitstream access.
Źródło tekstu: UKE