DAJ CYNK

Unima 2000 udoskonaliła łączność w KIR

WitekT

Wydarzenia

Unima 2000 Systemy Telekomunikacyjne wdrożyła zaawansowany system łączności w Centrali Krajowej Izbie Rozliczeniowej, jednostce przeprowadzającej rozliczenia międzybankowe - zlecenia płatnicze, ich rejestrację i ustalanie wzajemnych zobowiązań.

Unima 2000 Systemy Telekomunikacyjne wdrożyła zaawansowany system łączności w Centrali Krajowej Izbie Rozliczeniowej, jednostce przeprowadzającej rozliczenia międzybankowe - zlecenia płatnicze, ich rejestrację i ustalanie wzajemnych zobowiązań.

Planując wdrożenie systemu największy nacisk położyliśmy na niezawodność i bezpieczeństwo, tak, żeby nasze usługi mogły być dostępne cały czas. Awaria jednego łącza nie może spowodować zakłóceń w całym systemie, przecież u nas rozliczane są pieniądze wszystkich banków w Polsce – powiedział Dariusz Langner, administrator systemu w Krajowej Izbie Rozliczeniowej.

Krzysztof Niewidziajło, dyrektor ds. handlowych w Unima 2000 przyznaje, że także rozproszona lokalizacja Izby była jednym z warunków, które wymusiła taki, a nie inny kształt złożonego systemu, jaki firma z Krakowa wdrożyła u klienta. Centrala Izby w Warszawie zatrudnia około 150 osób pracujących w dwóch oddalonych od siebie siedzibach. Zaimplementowany system musiał być jednorodny w obydwu budynkach, których system telefoniczny musiał być połączony, aby cała firma objęta była jednym, wysokim standardem łączności – dodał Niewidziajło.

Architekturę wdrożonego w KIR systemu zaprojektowano według trzech wytycznych: niezawodność i ciągłość działania, ujednolicenie łączności w siedzibach oraz wysoki poziom funkcjonalności zastosowanych rozwiązań.

Systemu składa się z serwerów telekomunikacyjnych AVAYA Communication Manager DEFINITY SI, systemu taryfikacyjnego Telbaza Office 2000 oraz systemów łączności bezprzewodowej DEFINITY Wireless DECT. Wdrożenie obejmowało również montaż bramek GSM oraz integrację serwera DEFINITY z systemem poczty głosowej INTUITY AUDIX.

Unima 2000 wykonała także sieciowanie systemów DEFINITY w lokalizacjach KIR w Warszawie przy wykorzystaniu protokołów IP i DCS oraz istniejących zasobów sieci lokalnej i łączy ISDN PRA.

Zaproponowany przez Unimę 2000 sposób połączenia central przenosi najwięcej funkcji i usług z oferowanych na rynku, w czasie gdy przeprowadzano wdrożenie – przyznaje Dariusz Langner.

Wykorzystanie sieci LAN oraz istniejącej w firmie infrastruktury teletechnicznej umożliwiło dodatkową redukcję koniecznych inwestycji przy rozbudowie lub unowocześnieniu tradycyjnej telefonii.

Wdrożenie w KIR to klasyczny przykład konwergencji. Rozwój nowoczesnych technologii oraz konieczność wzajemnego kontaktu i przepływu informacji w wielu postaciach powoduje wzajemne przenikanie się tradycyjnych i nowoczesnych protokołów i urządzeń – mówi dyrektor Niewidziajło.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Unima 2000