DAJ CYNK

UPC zainwestuje kilkaset mln zł i zaoferuje Internet 120 Mb/s

WitekT

Wydarzenia

UPC Polska chce w 2009 roku dalej zwiększać sprzedaż potrójnej usługi i wzmacniać pozycję lidera na rynku, a także inwestować w cyfryzację sieci i wprowadzić usługę wideo na żądanie. Na inwestycje przeznaczy kilkaset milionów złotych.

UPC Polska chce w 2009 roku dalej zwiększać sprzedaż potrójnej usługi i wzmacniać pozycję lidera na rynku, a także inwestować w cyfryzację sieci i wprowadzić usługę wideo na żądanie. Na inwestycje przeznaczy kilkaset milionów złotych.

Prezes UPC Simon Boyd powiedział, że UPC będzie nadal wyznaczać trendy w prędkości i jakości Internetu po tym jak w kwietniu spółka zwiększyła prędkości usług internetowych - usługa dostępu do Internetu Ultra przyspieszyła do 30 Mb/s.

Obecnie inwestujemy także we wdrożenie nowoczesnej technologiiá EuroDOCSIS 3.0, dzięki której znacznie zwiększymy przepustowości w sieciach i zwiększymy parametry usług internetowych, oferując prędkości powyżej 100 Mb/s. Dodatkowo, podniesiemy poziom zabezpieczeń sieci oraz lepiej wykorzystamy jej interaktywność do wprowadzania nowych aplikacji i usług dodanych. Dodatkową zaletą tej technologii jest to, że można ją instalować na istniejącej infrastrukturze kablowej przy stosunkowo niskich kosztach wdrożenia w porównaniu z takimi technologiami jak FTTH czy VDSL. Technologia ta daje nam znaczną przewagę konkurencyjną nad usługą DSL oferowaną przez największych rywali UPC, takich jak TP czy Netia - powiedział Boyd.

Internet o prędkości 120 Mb/s jest już dostępny w UPC w Holandii. Jak powiedział Boyd, usługa internetowa w tej technologii będzie sukcesywnie wdrażana we wszystkich krajach, w których obecne jest UPC, w tym również w Polsce.

W segmencie usług dla firm UPC stawia na małe firmy i wprowadziła zmiany w pakiecie usług dla tego sektora oferując wyższe prędkości i niższe ceny dla usług internetowych, nowe pakiety telefoniczne, a także możliwość zakupu usługi telewizji cyfrowej.

W lutym 2009 roku UPC Polska miało 400 tys. internautów. Z usługi telewizji cyfrowej, po 10 miesiącach od jej uruchomienia, korzystało ponad 100 tys. klientów, a z telewizji analogowej ponad milion abonentów. Z trzeciej z oferowanych usług - telefonu UPC - korzystało w lutym 150 tys. abonentów. Około 15% klientów UPC Polska korzysta ze wszystkich trzech usług.

Liczba abonentów telewizji analogowej utrzymuje się na podobnym poziomie, natomiast obserwujemy przechodzenie abonentów w stronę usług cyfrowych, podobnie jak w innych krajach europejskich. Rynek mediów ewoluuje w coraz szybszym tempie, a konsumenci coraz chętniej korzystają z cyfrowych technologii. Telewizja cyfrowa to coś więcej niż rozrywka - to również znaczne korzyści dla użytkowników: większy wybór, większa kontrola i większa wartość otrzymanej usługi. W Europie w roku ubiegłym aż 29% klientów CATV korzystało z usług cyfrowych, w Polsce odsetek ten stale rośnie - powiedział Boyd.

Prezes podkreślił, że mimo kryzysu branża telewizji kablowej rozwijała się dynamicznie i do 2012 roku tempo wzrostu rynku w Europie może wynosić 18% rocznie.

Jedną z ostatnich rzeczy, z której ludzie będą rezygnować to Internet, telefon i telewizja. Jak pokazują badania, w dobie kryzysu ludzie częściej korzystają z rozrywki dostępnej w domu - w telewizji i Internecie - dodał.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP