DAJ CYNK

Usługi konwergentne od Nokii i Avaya

WitekT

Wydarzenia

Avaya i Nokia poinformowały o rozpoczęciu kolejnej fazy współpracy strategicznej w dziedzinie konwergencji łączności głosowej dla przedsiębiorstw w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Avaya i Nokia poinformowały o rozpoczęciu kolejnej fazy współpracy strategicznej w dziedzinie konwergencji łączności głosowej dla przedsiębiorstw w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

W nowej ofercie znajdą się rozwiązania Enterprise Fixed to Mobile Convergence (FMC), które zapewnią integrację obu sieci w sposób, umożliwiający pracownikom mobilnym dostęp do usług telefonicznych bez względu na miejsce pobytu, technologię dostępu i wykorzystywane urządzenia.

Aplikacje firmy Avaya przeznaczone dla urządzeń marki Nokia umożliwią użytkownikom korzystanie z jednego służbowego numeru telefonu i jednej skrzynki głosowej, a przy tym pozwolą kierować połączenia z sieci komórkowych do korporacyjnych sieci IP. Avaya jest pierwszym producentem rozwiązań korporacyjnych, który wdraża systemy i aplikacje integrujące obsługę telefonów stacjonarnych i komórkowych w bezprzewodowych sieciach lokalnych i rozległych.

W ofercie obu firm znajdzie się rozwiązanie zapewniające telefonom komórkowym firmy Nokia pracę w dwóch trybach oraz obsługiwanie protokołu SIP (ang. Session Initiation Protocol). Umożliwi to nawiązywanie i odbieranie połączeń w sieciach telefonii komórkowej oraz w bezprzewodowych sieciach lokalnych (WLAN), niezależnie od miejsca pobytu. Urządzenia można dodatkowo wyposażyć w aplikację telefonii komórkowej firmy Avaya. Z jej pomocą użytkownicy telefonów komórkowych Nokia będą mogli korzystać z funkcji telefonii korporacyjnej oferowanych przez oprogramowanie Avaya Communication Manager. ACM to flagowy system Avaya do obsługi telefonii IP, wchodzący w skład pakietu aplikacji telekomunikacyjnych Avaya MultiVantage.

W rozwiązaniach FMC wykorzystywany jest protokół VoIP, który służy do wspomaganego przekazywania połączeń i funkcji połączeń w sieciach przewodowych, w technologii WiFi oraz sieciach telefonii komórkowej. Nowe rozwiązania mają umożliwić pracownikom mobilnym korzystanie z łączności głosowej za pomocą jednego urządzenia firmy Nokia, współpracującego z sieciami telefonii komórkowej i sieciami bezprzewodowymi w technologii WiFi. Pozwolą także zachować kontrolę nad połączeniami oraz funkcjonalność centralek abonenckich.

Konwergencja stacjonarnych i bezprzewodowych sieci LAN w przedsiębiorstwach zachodzi obecnie bardzo szybko. Przynosi ona obniżenie kosztów sieci i urządzeń, a także sprzyja tworzeniu nowych możliwości w zakresie dostępu do usług głosowych i transmisji danych w sieciach stacjonarnych i bezprzewodowych - uważa Phillip Redman, wiceprezes ds. badań w firmie Gartner.

Avaya udostępni aplikację do telefonów komórkowych w ramach oferowania rozwiązań w dziedzinie telefonii IP, poprzez kanały obsługi klientów korporacyjnych. Rozwiązanie firmy Nokia będzie dostępne przede wszystkim za pośrednictwem operatorów.

Opisywane aplikacje są obecnie dostępne w wersjach testowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Avaya