DAJ CYNK

Użytkownicy telefonów LG i Apple najbardziej zadowoleni

Q!

Wydarzenia

Wśród najbardziej zadowolonych użytkowników tradycyjnych telefonów komórkowych prym wiodą klienci LG. Wśród smartfonów najbardziej satysfakcjonujący dla klientów jest produkt firmy Apple - iPhone. Takie wyniki dało badanie przeprowadzone przez firmę J.D. Power and Associates, zajmującej się od ponad 40 lat m.in. badaniem satysfakcji klientów.

Wśród najbardziej zadowolonych użytkowników tradycyjnych telefonów komórkowych prym wiodą klienci LG. Wśród smartfonów najbardziej satysfakcjonujący dla klientów jest produkt firmy Apple - iPhone. Takie wyniki dało badanie przeprowadzone przez firmę J.D. Power and Associates, zajmującej się od ponad 40 lat m.in. badaniem satysfakcji klientów.

Ocenie podlegało kilka podstawowych elementów telefonów, z rozróżnieniem dla urządzeń tradycyjnych i smartfonów. Wśród tradycyjnych telefonów zwrócono uwagę na wygodę obsługi (30% oceny końcowej), wygląd (30%), funkcje (20%) oraz żywotność baterii. Dla smartfonów przyjęto inną skalę i wyglądała ono następująco: łatwość obsługi (30%), system operacyjny (22%), funkcje (21%), wygląd (18%) oraz żywotność baterii (9%).

Spośród wszystkich smartfonów najwyższe miejsce z największym odsetkiem zadowolonych klientów zajął Apple, uzyskując 791 punktów na 1000 możliwych. Otrzymał on najwyższe noty w kategorii łatwość obsługi, system operacyjny, funkcje oraz wygląd. Na drugim miejscu znalazł się LG z wynikiem 772 punktów, natomiast trzecie miejsce z wynikiem 759 punktów przypadło smartfonom Samsunga.

Wśród tradycyjnych słuchawek pierwsze miejsce zajął LG, osiągając wynik 733 punktów, za którym znalazł się Sony Ericsson z 712 punktami.

Ogólna satysfakcja użytkowników smartfonów wyraźnie wzrosła w porównaniu z poprzednim badaniem, które miało miejsce pół roku temu. Wpływ na to miało coraz częstsze wykorzystywanie zaawansowanych funkcji takich terminali przez ich właścicieli, którzy wysyłają z nich coraz więcej e-maili oraz korzystają z narzędzi PIM. Przyczynił się do tego również rozwój sieci 3G, co umożliwia jeszcze wygodniejsze korzystanie z zasobów Internetu. Przewiduje się, że im bardziej smartfony będą ułatwiać i uprzyjemniać życie swoim właścicielom, tym wyższy będzie ich poziom satysfakcji.

W tym samym czasie, pomimo coraz bardziej zaawansowanych tradycyjnych telefonów, satysfakcja ich właścicieli pozostała na podobnym poziomie. Pośrednią tego przyczyną może być fakt, że klienci nie są skłonni zapłacić więcej za bardziej zaawansowanego smartfona. I nie chodzi tu tylko o różnicę w cenie, ale także o obawę, że nie będą oni w stanie wykorzystać wszystkich możliwości, jakie dam im bardziej zaawansowany telefon.

W badaniu wzięło udział 15 270 użytkowników tradycyjnych telefonów oraz 2648 właścicieli smartfonów, którzy posiadali aktualnie wykorzystywane urządzenie przez mniej, niż dwa lata. Wywiady prowadzone były pomiędzy lipcem a grudniem ubiegłego roku.

Ankieta
42%
11%
29%
4%
3%
3%
5%
1%
0%
3%

Wszystkich głosujących: 6065


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: J.D. Power and Associates, wł