DAJ CYNK

VoIP: jakość wciąż rozczarowuje

sirmark

Wydarzenia

Z przeprowadzonej wśród użytkowników telefonii internetowej ankiety wynika, że głównym problemem technologii VoIP wciąż pozostaje niska jakość połączeń.

Z przeprowadzonej wśród użytkowników telefonii internetowej ankiety wynika, że głównym problemem technologii VoIP wciąż pozostaje niska jakość połączeń.

Na zlecenie firm Vonage oraz AT&T badanie przeprowadziło Keynote Systems. Analizowano kilka najpopularniejszych usług VoIP, także opartych o aplikację Skype. Okazuje się, że telefonia internetowa wciąż jest znacznie bardziej zawodna, niż tradycyjne linie telefoniczne. Szczególne zastrzeżenia wzbudza obniżona jakość dźwięku i częste opóźnienia sygnału. Nie zawsze jest to jednak wina oprogramowania czy dostawców usług – wiele zależy od jakości łącz internetowych. Wobec ogromnego zainteresowania VoIP nie ulega jednak wątpliwości, że powinno być coraz lepiej. Nakłady na rozwój technologii stale rosną. Według analityków z firmy Infonetics w ubiegłym roku na rozwój VoIP wydano 1,7 mld USD. Do roku 2008 nakłady wzrosną do poziomu 5,8 mld USD.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: 4Press, ZDNet