DAJ CYNK

W tym roku UKE zajmie się sytuacją konsumentów

WitekT

Wydarzenia

Ten rok będzie stał w UKE pod znakiem konsumenta. Urząd chce doprowadzić do dalszego spadku cen usług telekomunikacyjnych (i zachowania w kieszeniach klientów 3-4 mld zł) i dużo więcej uwagi poświęcic ochronie praw odbiorców usług telekomunikacyjnych.

Ten rok będzie stał w UKE pod znakiem konsumenta. Urząd chce doprowadzić do dalszego spadku cen usług telekomunikacyjnych (i zachowania w kieszeniach klientów 3-4 mld zł) i dużo więcej uwagi poświęcic ochronie praw odbiorców usług telekomunikacyjnych.

W ubiegłym roku UKE wydał wiele decyzji obniżających hurtowe stawki połączeń telekomunikacyjnych w telefonii stacjonarnej, komórkowej i dostępu do Internetu. Część z nich przełożyła się na klienta końcowego — najbardziej spadły ceny neostrady tpi co za tym idzie — dostępu do Internetu. Ale gorzej jest z prostym przełożeniem obniżek cen hurtowych w telefonii stacjonarnej i komórkowej na ceny detaliczne. Konkurenci TP wchodzą na rynek bardzo powoli, a ich ceny nie są dużo niższe niż w TP - w Tele2 o 15%, co jest poziomem mniejszym niż wcześniej oczekiwał UKE, na dodatek proces jest znacznie wolniejszy.

Regulator chce też w tym roku skoncentrować się na poprawie sytuacji konsumentów. Nowa ustawa telekomunikacyjna, która powinna wejść w życie w połowie roku, ma umożliwić UKE rozstrzyganie sporów pomiędzy klientem a operatorem w trybie decyzji administracyjnej. Dzięki temu dużo szybciej będzie można reklamować, na przykład, zawyżony rachunek. UKE przejrzał też cenniki i regulaminy operatorów i chce je poprawić, tak by były bardziej przyjazne klientom. Ma się też polepszyć jakość usług internetowych (przede wszystkim prędkości deklarowane powinny być bliższe faktycznie osiąganym) i komórkowych (rozbudowa sieci, zwiększenie jej pojemności i mniej przerwanych rozmów).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu