DAJ CYNK

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 2Q2015

orson_dzi

Wydarzenia

W II kwartale 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2 469 mln zł oraz zysk netto w wysokości 305 mln zł.

W II kwartale 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2 469 mln zł oraz zysk netto w wysokości 305 mln zł.

EBITDA całej Grupy wyniosła 977 mln zł, a marża EBITDA 39,6%. Grupa Cyfrowy Polsat miała na koniec marca 6 532 488 aktywnych kart SIM postpaid (spadek roczny o 2,1%) oraz 1 483 193 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 32,1%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 6% do 3 972 069, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił spadek o 18,4%, do 193 270. Daje to łącznie 11 933 056 aktywnych kart SIM.

Dd II kwartału 2014 roku Grupa Cyfrowego Polsatu prezentuje liczbę aktywnych kart stosując 90-dniową definicję aktywności kart SIM (standard Komisji Europejskiej), zamiast dotychczasowego, stosowanego powszechnie w Polsce raportowania 12-miesięcznej ważności kart. Według nowego raportowania, za aktywną kartę SIM w systemie prepaid uznaje się taką, z której w ciągu ostatnich 90 dni wykonano lub odebrano połączenie, wysłano/odebrano wiadomość lub uruchomiono na niej transmisję danych (wcześniej w ciągu 12 mies.).

Na jednego klienta w I kwartale przypadało średnio 2,07 aktywnych usług kontraktowych, względem 1,93 przed rokiem. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 87 zł (o 2% wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta 791 tys. klientów, posiadających łącznie 2,41 mln usług. W samym I kwartale przyrost usług w ramach oferty smartDOM wyniósł 319 tys. Nowa oferta programu SmartDOM pozwala obecnie na zakup 6 usług, z czego 5 z nich podlega rabatom.

Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 18,3 zł, co stanowiło wzrost o 2,2% (wyliczenie uwzględnia 41,5 tys. aktywacji telewizji na kartę).

Wskaźnik churn (odejść klientów) wyniósł 10,1%, co miało związek z kończącymi się umowami płatnej telewizji, które wygasały w połowie roku.

Liczba stacji bazowych w technologii LTE800 przekroczyła w II kwartale roku liczbę 2300. W czerwcu z transmisji danych aktywnie korzystało 4,9 mln kart SIM.

Sprzedaż smartfonów w II kwartale stanowiła 90% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł