DAJ CYNK

Wyniki Nokii po 4Q2006

sirmark

Wydarzenia

Liczba sprzedanych telefonów przez Nokię w 2006 roku, licząc rok do roku, wzrosła o 31%, do 347 mln sztuk. O 20% wzrosły obroty (do 41,1 mld euro), co dało wzrost zysku netto o 19% (do 4,3 mld euro).

Liczba sprzedanych telefonów przez Nokię w 2006 roku, licząc rok do roku, wzrosła o 31%, do 347 mln sztuk. O 20% wzrosły obroty (do 41,1 mld euro), co dało wzrost zysku netto o 19% (do 4,3 mld euro).

NOKIA w IV kw. i w roku 2006
mln EUR IV kw./2006 IV kw./2005 Zmiana (%) 2006 2005 Zmiana (%)
Obroty netto 11 701 10 333 13 41 121 34 191 20
Mobile Phones 7 076 6 217 14 24 769 20 811 19
Multimedia 2 136 2 024 6 7 877 5 981 32
Enterprise Solutions 305 153 99 1 031 861 20
Networks 2 184 1 951 12 7 453 6 557 14
Zysk operacyjny 1 519 1 368 11 5 488 4 639 18
Mobile Phones 1 257 1 060 19 4 100 3 598 14
Multimedia 326 310 5 1 319 836 58
Enterprise Solutions -64 -136 -258 -258
Networks 129 268 -52 808 855 -6
Wspólne wydatki grupy -129 -134 -481 -392
Marża operacyjna (%) 13,0 13,2 13,3 13,6
Mobile Phones (%) 17,8 17,1 16,6 17,3
Multimedia (%) 15,3 15,3 16,7 14,0
Enterprise Solutions (%) -21,0 -88,9 -25,0 -30,0
Networks (%) 5,9 13,7 10,8 13,0
Zysk netto 1 273 1 073 19 4 306 3 616 19
Zysk na jedną akcję, EUR
Podstawowy 0,32 0,25 28 1,06 0,83 28
W przeliczeniu na wszystkie akcje 0,32 0,25 28 1,05 0,83 27

Obroty netto Nokii w czwartym kwartale 2006 wzrosły o 13% do 11,7 mld EUR w porównaniu z 10,3 mld EUR w czwartym kwartale 2005.

Zysk operacyjny w czwartym kwartale 2006 wzrósł o 11% do 1,5 mld EUR, w porównaniu z 1,4 mld EUR w czwartym kwartale 2005

W czwartym kwartale 2006 grupy biznesowe Mobile Phones, Multimedia i Enterprise Solutions sprzedały łącznie rekordową ilość 106 mln sztuk telefonów komórkowych, czyli o 19% więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 26% więcej licząc rok do roku. W całej branży w czwartym kwartale 2006 sprzedano szacunkowo 290 mln sztuk telefonów, to jest o 19% więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem i licząc rok do roku.

Według szacunków Nokii, sprzedaż w branży smartfonów osiągnęła w czwartym kwartale 2006 około 24,6 mln sztuk, w porównaniu do około 17,8 mln sztuk w czwartym kwartale 2005. Sprzedaż smartfonów Nokii w czwartym kwartale 2006 wzrosła do 11,1 mln sztuk, wporównaniu z 9,3mln sztuk w czwartym kwartale 2005. W czwartym kwartale sprzedano niemal 6 mln smartfonów Nokia Nseries.

Wielkość sprzedaży telefonów Nokia w poszczególnych regionach
(mln sztuk) IV kw. 2006 IV kw. 2005 Zmiana rok do roku (%) III kw. 2006 Zmiana kwartał do kwartału (%)
Europa 33,3 29,9 11,4 24,8 33,9
Środkowy Wschód, Afryka 15,5 10,3 50,5 13,3 16,5
Chiny 14,6 9,5 53,7 13,8 5,8
Azja i Oceania 23,7 14,8 60,1 20,9 13,4
Ameryka Północna 5,9 9,8 -39,8 5,8 1,7
Ameryka Łacińska 12,5 9,4 33,0 9,9 26,3
Razem 105,5 83,7 25,9 88,5 19,1
Szacunkowy udział Nokia w rynku w czwartym kwartale 2006 wyniósł 36%, bez zmiany wporównaniu do poprzedniego kwartału i wzrost w porównaniu do 34% w czwartym kwartale 2005.

Średnia cena sprzedaży telefonów Nokia w czwartym kwartale 2006 wynosiła 89 EUR, w porównaniu z 93 EUR w trzecim kwartale 2006 i 99 EUR w czwartym kwartale 2005. W porównaniu do poprzedniego kwartału wpływ na naszą średnią cenę sprzedaży miał niższy udział produktów droższych.

Wyniki w całym 2006 roku

Obroty netto Nokii w 2006 r. wzrosły o 20% do 41,1 mld EUR, w porównaniu z 34,2 mld EUR w roku 2005. Przy stałej walucie obroty netto grupy wzrosłyby w 2006 r. o 17%.

W 2006 r. na Europę przypadało 38 % obrotów netto Nokia (w 2005 42%), na Azję i Oceanię 20% (18%), Chiny 13% (11%), Amerykę Północną 7% (8%), Amerykę Łacińską 9% (8%) oraz Środkowy Wschód i Afrykę 13% (13%). Do 10 rynków, na których Nokia wygenerowała najwyższe obroty netto w 2006 r., należały - wkolejności malejącej - Chiny, USA, Indie, Wielka Brytania, Niemcy, Rosja, Włochy, Hiszpania, Indonezja iBrazylia, łącznie reprezentujące 51% całkowitych obrotów netto w 2006.

Marża brutto Nokia w 2006r. wyniosła 32,5%, w porównaniu z 35,0% w 2005r.

W 2006 nasze koszty sprzedaży i marketingu wyniosły 3,3 mld EUR, tzn. o 12% więcej w porównaniu z 3,0 mld EUR w roku 2005. Koszty sprzedaży i marketingu stanowiły 8,1% obrotów netto w roku 2006, tzn. mniej w porównaniu z 8,7% w roku 2005.

Wydatki na badania i rozwój w roku 2006 wyniosły EUR 3,9 mld, czyli wzrosły o 1,9% w porównaniu z 3,8 mld EUR w roku 2005. Koszty badań i rozwoju stanowiły w roku 2006 9,5% obrotów netto, co oznacza spadek wporównaniu z 11,2% w roku 2005. Na dzień 31 grudnia roku 2006 Nokia zatrudniała w segmencie badań i rozwoju 21 453 osób, co stanowiło około 31% ogólnej liczby pracowników Nokia, przy czym intensywna działalność badawczo-rozwojowa była prowadzona w 11 krajach .

Zysk operacyjny Nokia za rok 2006 wzrósł o 18% do 5,5 mld EUR, w porównaniu z 4,6mld EUR w roku 2005. Marża operacyjna Nokia w roku 2006 wyniosła 13,3% w porównaniu z 13,6% w roku 2005.

Łączny wzrost sprzedaży telefonów komórkowych w roku 2006 w grupach biznesowych Mobile Phones, Multimedia i Enterprise Solutions wyniósł 31% w porównaniu do roku 2005, osiągając wielkość 347 mln sztuk, co stanowiło dla Nokia nowy rekord sprzedaży rocznej. Szacunkowa wielkość rynku za ten sam okres wynosiła 978 mln szt., co stanowiło wzrost o 23%. W oparciu o wstępne oszacowania, udział Nokii w rynku wzrósł w 2006 r. do 36%, w porównaniu z 33% w 2005 r.

Według szacunków Nokii, wielkość całkowita sprzedaży w segmencie urządzeń zintegrowanych w roku 2006 osiągnęła w przybliżeniu 80 mln sztuk, w porównaniu z około 46,3 mln szt. w roku 2005. Sprzedaż własnych urządzeń zintegrowanych Nokii w roku 2006 wzrosła do 39 mln szt., w porównaniu z 28,5 mln szt. w roku 2005.

Średnia cena sprzedaży telefonów Nokia w roku 2006 wynosiła 96 EUR, co oznacza spadek o 7% wporównaniu do 103 EUR w roku 2005. ne.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Nokia