SonyEricsson opublikował wyniki za II kwartał 2007 roku. Firma kolejny raz z rzędu powiększyła swój udział w rynku telefonów komórkowych.
SonyEricsson opublikował wyniki za II kwartał 2007 roku. Firma kolejny raz z rzędu powiększyła swój udział w rynku telefonów komórkowych.
|
2Q06 |
1Q07 |
2Q07 |
Sprzedaż telefonów (mln szt.) |
15,7 |
21,8 |
24,9 |
Przychód (mld euro) |
2,272 |
2,925 |
3,112 |
Zysk netto (mln euro) |
143 |
254 |
220 |
Średnia cena telefonu (euro) |
145 |
134 |
125 |
Sony Ericsson konsekwentnie zwiększała swój udział w coraz bardziej konkurencyjnym rynku, dzięki ofercie produktowej adresowanej do szerszej niż dotychczas grupy konsumentów. Nasze wyniki finansowe za II kwartał odzwierciedlają kierunek, który obraliśmy, czyli budowanie marki w kategoriach związanych z obrazami, muzyką i multimediami oferowanych w telefonach w jeszcze bardziej konkurencyjnych cenach. Spodziewamy się, że w roku 2007 rynek wciąż będzie konkurencyjny, lecz dzięki niedawno wprowadzonym do oferty produktom takim, jak sztandarowe modele typu Walkman czy Cyber-shot, naszym celem jest rozwijać się szybciej niż rynek - powiedział Miles Flint, prezes SonyEricssona.
W drugim II kwartale tego roku SonyEricsson konsekwentnie zwiększał udział na rynkach Ameryki Łacińskiej, Europy Zachodniej, Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki dzięki telefonom zawierającym niewielki i średni zestaw funkcji takim jak modele
W300i i
W200i, czy telefony
K310i i
Z310i. Jednocześnie firma poszerzała ofertę, wprowadzając na rynek znaczne ilości nowych produktów w różnych cenach, m.in. model
K850i, (EDGE/HSDPA i aparat 5 Mpix) czy model
W960i, wyższej klasy telefon
Walkman z pamięcią o pojemności 8GB.
Ogłosiwszy w styczniu plany rozpoczęcia budowy lokalnej fabryki telefonów w Indiach z udziałem globalnych partnerów produkcyjnych Flextronics i Foxconn, w drugim kwartale 2007 firma Sony Ericsson zwiększyła swe zaangażowanie na tym ważnym i szybko rozwijającym się rynku ogłaszając zamiar stworzenia jednostki badawczo rozwojowej w Chennai jeszcze w tym roku.
W drugim kwartale ustalono również ze spółkami macierzystymi nowe tantiemy za korzystanie ze znaków towarowych, a owe dodatkowe koszty odnotowano po raz pierwszy właśnie w tym okresie.
SonyEricsson przewiduje, że w roku 2007 na światowym rynku telefonów komórkowych znajdzie się ponad 1,1 mld produktów. W II kwartale 2007, spółka odnotowała wzrost udziału w rynku o około 3 punkty procentowe (do poziomu ponad 9%) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2006.
Źródło tekstu: SonyEricsson