DAJ CYNK

Wyniki SonyEricssona w 2Q2007

WitekT

Wydarzenia

SonyEricsson opublikował wyniki za II kwartał 2007 roku. Firma kolejny raz z rzędu powiększyła swój udział w rynku telefonów komórkowych.

SonyEricsson opublikował wyniki za II kwartał 2007 roku. Firma kolejny raz z rzędu powiększyła swój udział w rynku telefonów komórkowych.

 

2Q06

1Q07

2Q07

Sprzedaż telefonów (mln szt.)

15,7

21,8

24,9

Przychód (mld euro)

2,272

2,925

3,112

Zysk netto (mln euro)

143

254

220

Średnia cena telefonu (euro)

145

134

125


Sony Ericsson konsekwentnie zwiększała swój udział w coraz bardziej konkurencyjnym rynku, dzięki ofercie produktowej adresowanej do szerszej niż dotychczas grupy konsumentów. Nasze wyniki finansowe za II kwartał odzwierciedlają kierunek, który obraliśmy, czyli budowanie marki w kategoriach związanych z obrazami, muzyką i multimediami oferowanych w telefonach w jeszcze bardziej konkurencyjnych cenach. Spodziewamy się, że w roku 2007 rynek wciąż będzie konkurencyjny, lecz dzięki niedawno wprowadzonym do oferty produktom takim, jak sztandarowe modele typu Walkman czy Cyber-shot, naszym celem jest rozwijać się szybciej niż rynek - powiedział Miles Flint, prezes SonyEricssona.

W drugim II kwartale tego roku SonyEricsson konsekwentnie zwiększał udział na rynkach Ameryki Łacińskiej, Europy Zachodniej, Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki dzięki telefonom zawierającym niewielki i średni zestaw funkcji takim jak modele W300i i W200i, czy telefony K310i i Z310i. Jednocześnie firma poszerzała ofertę, wprowadzając na rynek znaczne ilości nowych produktów w różnych cenach, m.in. model K850i, (EDGE/HSDPA i aparat 5 Mpix) czy model W960i, wyższej klasy telefon Walkman z pamięcią o pojemności 8GB.

Ogłosiwszy w styczniu plany rozpoczęcia budowy lokalnej fabryki telefonów w Indiach z udziałem globalnych partnerów produkcyjnych Flextronics i Foxconn, w drugim kwartale 2007 firma Sony Ericsson zwiększyła swe zaangażowanie na tym ważnym i szybko rozwijającym się rynku ogłaszając zamiar stworzenia jednostki badawczo rozwojowej w Chennai jeszcze w tym roku.

W drugim kwartale ustalono również ze spółkami macierzystymi nowe tantiemy za korzystanie ze znaków towarowych, a owe dodatkowe koszty odnotowano po raz pierwszy właśnie w tym okresie.

SonyEricsson przewiduje, że w roku 2007 na światowym rynku telefonów komórkowych znajdzie się ponad 1,1 mld produktów. W II kwartale 2007, spółka odnotowała wzrost udziału w rynku o około 3 punkty procentowe (do poziomu ponad 9%) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2006.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SonyEricsson