DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska za 2010 rok

LuiN

Wydarzenia

Na koniec 2010 roku z usług UPC Polska korzystało 1 096 400 klientów, w tym 370,7 tys. klientów interaktywnej telewizji cyfrowej, 650,3 tys. telewizji analogowej, 524,6 tys. szerokopasmowego Internetu oraz 224,5 tys. telefonii.

Na koniec 2010 roku z usług UPC Polska korzystało 1 096 400 klientów, w tym 370,7 tys. klientów interaktywnej telewizji cyfrowej, 650,3 tys. telewizji analogowej, 524,6 tys. szerokopasmowego Internetu oraz 224,5 tys. telefonii.

UPC Polska odnotowała wzrosty liczby abonentów we wszystkich segmentach usług w porównaniu do roku 2009: o 61,6% wzrosła baza abonentów telewizji cyfrowej, szerokopasmowego Internetu o 13,8%, a telefonii o 22%. Liczba sprzedanych usług (RGU) w 2010 r. wyniosła ponad 1,77 mln i była wyższa o blisko 109 tys. w porównaniu do roku 2009 (wzrost o 6,5%). Operator odnotował także znaczący wzrost liczby klientów biznesowych m.in. dzięki zmianom w portfolio pozwalającym przedsiębiorcom na dopasowanie usług do potrzeb firm.

Na koniec 2010 roku z usług UPC Fiber Power korzystała ponad połowa abonentów (525 tys.), czyli o prawie 64 tys. więcej niż w roku 2009 (wzrost o 13,8%). Ubiegły rok był dla UPC okresem intensywnych inwestycji nad rozwojem usług internetowych. Operator rozszerzał dostępność Internetu nowej generacji UPC Fiber Power, oferującego prędkości pobierania danych do 120 Mb/s. Obecnie w zasięgu Internetu UPC Fiber Power 120 Mb/s znajduje się ponad 1,3 miliona gospodarstw domowych. Ponadto UPC Polska obniżyła ceny i wprowadziła nową ofertę internetową. Nowi klienci najchętniej wybierają usługi ze środka portfolio o prędkościach 25 Mb/s, czyli wyższych, niż najszybsza usługa u operatora narodowego.

Usługi telefoniczne UPC przyczyniają się do wzrostu sprzedaży potrójnej usługi. UPC odnotowało 22% wzrost klientów w tym segmencie: na koniec 2010 roku UPC miało 224,5 tys. klientów tej usługi, o ponad 40,6 tys. więcej niż w roku 2009.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC