DAJ CYNK

Jak założyć sklep internetowy na PrestaShop?

Materiały partnera

Artykuł sponsorowany

Jak założyć sklep internetowy na PrestaShop

Nauczyliśmy się kupować w sieci! Zakupy w sklepach internetowych stały się częścią życia Polaków. To, co do niedawna było niektórych z nas tymczasowym musem (z uwagi na okoliczności pandemii), stało się wygodnym nawykiem. I nic w tym dziwnego – szybko przyzwyczajamy się do tego, co jest praktyczne i oszczędza nasz czas.

W handlu trwa właśnie złoty wiek e-commerce. Wzrost zakupów w sieci otworzył wielu przedsiębiorcom i pretendentom drzwi do rozpoczęcia sprzedaży online. Jest to dziś łatwe i nie wymaga specjalistycznej wiedzy, np. z zakresu budowania sklepów internetowych.

PrestaShop laptop

Jak zacząć sprzedawać w internecie?

Wybór platformy e-commerce jest pierwszym krokiem, który musimy wykonać przed rozpoczęciem sprzedaży online. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań. Nowoczesnym i elastycznym oprogramowaniem zarówno dla małych, jak i dużych biznesów, jest PrestaShop.

Na świecie co kilka minut powstaje kolejny sklep internetowy PrestaShop. W Polsce jest ich prawie 21 tys. (źródło: builtwith). Dlaczego tak wielu z nich wybiera „silnik” Presta?

Sklep internetowy PrestaShop opiera się na oprogramowaniu typu Open Source, którego licencja pozwala na udostępnienie użytkownikom kodu źródłowego. Dostęp do kodu jest darmowy i umożliwia dużą modyfikację platformy. Możemy stworzyć sklep dopasowany do potrzeb naszego biznesu. Zmiana wyglądu za pomocą gotowych lub indywidualnie projektowanych szat graficznych pozwoli nam budować unikalną i rozpoznawalną markę w sieci.

Twórcy oprogramowania PrestaShop oferują nam wiele atrakcyjnych wtyczek. Nowoczesne rozwiązania pomagają zwiększyć funkcjonalność sklepu, spersonalizować wygląd i uatrakcyjnić zakupy naszym klientom. Możesz bez problemu połączyć sklep z płatnościami online (T-Pay, BLIK, PayPal), polskimi dostawcami, hurtowniami, portalami aukcyjnymi lub księgowością online.

Społeczność PrestaShop jednoczy sprzedawców z całego świata – w sieci znajdziemy wiele informacji i porad dotyczących działania i możliwości platformy – od jej doświadczonych użytkowników.

Sklep internetowy PrestaShop daje nam szansę na wyjście z towarem poza granice Polski. Platforma udostępnia opcje włączenia różnych wariantów językowych. W sklepach opartych na oprogramowaniu w PrestaShop kupują ludzie z całego świata – budzą więc zaufanie w sporym gronie potencjalnych klientów zagranicznych.

Atrakcyjność platformy PrestaShop wynika również z możliwości promocji, jakie udostępnia swoim użytkownikom. Możemy łatwiej zwiększać widoczność naszego sklepu dzięki pozycjonowaniu SEO lub płatnej reklamie. PrestaShop ma tu przewagę nad sklepami w abonamencie (oprogramowanie SaaS), które nie są pod tym względem tak elastyczne.  Oprogramowanie PrestaShop (dzięki dostępowi do kodu źródłowego) pozwala nam na większą liczbę modyfikacji, które pozytywnie wpływają na pozycję sklepu w wyszukiwarce Google.

Jak założyć sklep internetowy PrestaShop?

Procedurę tworzenia sklepu internetowego PrestaShop można przedstawić w kilku punktach.

Musimy:

  1. Pobrać oprogramowanie PrestaShop
  2. Wybrać nazwę dla naszego sklepu
  3. Znaleźć odpowiedni hosting i domenę
  4. Rozpocząć tworzenie katalogu produktów
  5. Dobrać motywy i moduły, aby spersonalizować swój sklep
  6. Uruchomić i skonfigurować metody płatności
  7. Wybrać firmy kurierskie
  8. Aktywować swoją stronę i rozpocząć sprzedaż

Cały proces można skrócić i uprościć dzięki nowoczesnym narzędziom. Warto też zastanowić się (jeszcze przed założeniem sklepu) nad wyborem partnera. Nie musi on być (chociaż może) kimś, kto stworzy nasz sklep od podstaw. Wystarczy, że zapewni nam wsparcie w ważnych etapach realizacji, czyli tych, które będą wpływały na jego późniejsze funkcjonowanie.

Ważną kwestią jest też wybór (wymienionego w punkcie 3.) hostingu. By sklep funkcjonował na najwyższych obrotach i nie hamował Twojego biznesu, musi zostać „postawiony” na hostingu z odpowiednimi parametrami i wysoką wydajnością.

PrestaShop zakładanie

Jaki hosting wybrać dla sklepu internetowego PrestaShop?

Wybierz hosting, który został stworzony z myślą o oprogramowaniu PrestaShop. Dzięki dopasowanemu rozwiązaniu zapewnisz sobie bezpieczeństwo, możliwość rozwoju i prawidłowe funkcjonowanie sklepu. Z odpowiednim hostingiem możesz także powiększyć swój biznes – pomieści kolejne sklepy. Dobra oferta hostingowa powinna zawierać unikalne rozwiązania i być prosta w obsłudze.

Przykładem hostingu dopasowanego do PrestaShop jest PrestaHosting. Usługa PrestaHosting ma wbudowaną funkcję autoinstalatora aplikacji, który umożliwia przeprowadzenie szybkiej i bezproblemowej instalacji. Zapewnia także takie rozwiązania jak: podwyższone parametry wydajności i rozbudowany mechanizm kopii zapasowej, utrzymywanej nawet do 7 dni wstecz.

Korzystając z gotowego rozwiązania PrestaHosting, w prosty sposób zainstalujesz i uruchomisz swój sklep. Nie musisz zastanawiać się nad wyborem odpowiedniego hostingu. Jeżeli korzystasz z innych usług od home.pl, które są niezbędne dla funkcjonowania sklepu internetowego (np. domena i certyfikat SSL), możesz zebrać je w jednym panelu klienta oraz zarządzać kilkoma sklepami z jednego zaplecza (multisklep). Wraz z zakupem PrestaHostingu użytkownik otrzymuje również bezpłatny dostęp do pomocy specjalistów.

Ile kosztuje sklep PrestaShop?

Oprogramowanie Open Source jest darmowe – nie ponosisz opłat związanych z instalacją i abonamentem. Musisz się jednak liczyć z kosztami hostingu, domeny i certyfikatu SSL.

Czy warto założyć sklep internetowy PrestaShop?

Popularność sklepów na oprogramowaniu PrestaShop wynika z ich ogromnego potencjału i możliwości. Platforma Open Source wspiera rozwój i zapewnia przejrzystość sklepu internetowego.

Aby stworzyć sklep, który będzie rósł wraz z Twoim biznesem, musisz już na starcie wybrać hosting, który go „udźwignie” i będzie wspierał jego sprawne funkcjonowanie. To „must have”, aby zapewnić przyszłym klientom dobre wrażenia podczas zakupów i zatrzymać ich w sklepie na dłużej.

Sklep internetowy PrestaShop, dzięki swoim nowoczesnym rozwiązaniom i elastyczności, pomoże odnieść sukces w e-commerce.

Materiał reklamowy na zlecenie PrestaShop

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, materiały partnera

Źródło tekstu: materiały partnera