HMD Global to firma, która sprawiła, że Nokia powróciła na rynek mobilny w naprawdę wielkim stylu. Odrodziła się w tym segmencie dosłownie niczym feniks z popiołów. Minął ledwie rok, a Nokia stała się jedną z dziesięciu najlepiej sprzedających się marek na świecie, w Europie jest natomiast w najściślejszej czołówce. Finowie skupiają się przede wszystkim na średniej półce. A walka o klienta na tym rynku jest naprawdę zażarta. Najnowsza propozycja europejskiej marki to Nokia 7.1. Czy poradzi sobie zaprezentowany z Londynie telefon z wyświetlaczem PureDisplay wspierającym technologię HDR10 oraz aparatem przygotowanym wspólnie z firmą Zeiss? Tego nie wiemy, łaska klientów na pstrym koniu jeździ. Możemy jednak podzielić się naszą opinią na temat modelu. Właśnie zamierzamy to zrobić.
Smartfon przyjechał do mnie razem z ładowarką, kablem USB-C, standardową papierkologią oraz z zestawem słuchawkowym. Pochwalę przy okazji Nokię za… pudełko. Zajmuje ono o wiele mniej miejsca niż pudełka z telefonami konkurencji. Mały detal, a cieszy.