DAJ CYNK

Schowałem samochód i rower. Mam lepszy transport po mieście (Test)

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Testy sprzętu

Wygoda i wrażenia z użytkowania


W przypadku Xiaomi Electric Scooter 4 Pro mamy do wyboru trzy tryby jazdy. Są to:

  • Pieszy – do 5 km/h
  • Standardowy – do 15 km/h
  • Sportowy – do 20 km/h

Urządzenie byłoby w stanie pojechać szybciej, lecz ze względu na obowiązujące prawo założona jest fabryczna blokada prędkości. Często przez to czuć, że maszyna zwalnia silnikiem. Przy przyspieszaniu można wyczuć sporą dynamikę, a maksymalną prędkość osiąga się momentalnie. 

Jazda po gładkiej drodze lub ścieżce rowerowej jest czystą przyjemnością. Konstrukcja jest stabilna i nic nam nie kołata ani się nie obija. Ze względu na brak amortyzatorów dużo gorzej jeździ się po chodnikach i nierównych powierzchniach. Czasem dość dotkliwie można poczuć każdą nierówność na drodze. Niestety, zauważyłem, że infrastruktura Krakowa pozostawia wiele do życzenia i o wiele częściej musiałem jechać chodnikiem niż drogą lub ścieżką rowerową.

Wysokość kierownicy jest dla mnie idealna, ale ja jestem dość niski. Podejrzewam, że ktoś wysoki (190 cm+) mógłby odczuwać dyskomfort podczas dłuższej jazdy. Zdecydowanie nie polecam tego robić, ale sprawdziłem też, jak sprawuje się, gdy wejdą na nią dwie osoby jednocześnie. Podest jest długi, więc tu problemu nie ma, a hulajnoga nawet po przekroczeniu dopuszczalnego udźwigu dała radę, choć rozpędzała się znacznie wolniej.

Jak już wcześniej wspominałem, Electrc Scooter 4 Pro jest dość ciężkim urządzeniem. Jednak łatwo je złożyć i zaczepić tak, by rama mogła posłużyć za rączkę do noszenia. Dzięki temu nieco wygodniej można urządzenie przenosić. Przydaje się to, szczególnie gdy trzeba wnieść hulajnogę do mieszkania, by ją naładować. 

Podsumowanie


 

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro nie jest tanim urządzeniem. W oficjalnym sklepie Xiaomi można dostać tę hulajnogę za 3400 złotych. W tej cenie dostajemy naprawdę solidny produkt. Nie można mu odmówić trwałości i jakości wykonania. Dodatkowo zastosowano tu bezdętkową oponę DuraGel, która potrafi sama się zregenerować, dzięki czemu nie trzeba się martwić o przebitą oponę

W trakcie trwających kilka tygodni testów udało mi się pokonać prawie 300 kilometrów za sterami tego cacka. Oprócz wcześniej opowiedzianej historii o tym, jak zmyliła mnie aplikacja, nie miałem później żadnych nieprzyjemnych sytuacji związanych z tą hulajnogą. 

Początkowo, jako zatwardziały rowerzysta nie doceniałem możliwości, jakie daje posiadanie takiego sprzętu. Co prawda na rowerze mogę osiągnąć wyższe prędkości i jednocześnie dbać o swoje zdrowie, jednak są sytuacje, w których nie można pojawić się na miejscu zalany potem. 

Ocena: 8/10

Wady:

  • Brak amortyzatorów
  • Brak kierunkowskazów
  • Szacowana odległość bywa myląca

Zalety:

  • Solidne wykonanie
  • Duży udźwig
  • Dynamiczne rozpędzanie
  • Opony DuraGel
  • Podwójne klocki hamulcowe

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Własne