Czy można przenieść numer między operatorami działającymi w ramach tej samej sieci telekomunikacyjnej?
Odp. Należy rozróżnić dwie rzeczy: marki, działające w ramach jednego operatora oraz oferty operatorów wirtualnych, działających w ramach operatora infrastrukturalnego. Prawo telekomunikacyjne umożliwia przenoszenie numerów między operatorami niezależnie od modelu biznesowego (wirtualny/infrastrukturalny). Ponadto nie ma przeciwwskazań do przeniesienia numeru od operatora wirtualnego do operatora infrastrukturalnego, na którego sieci działa ten pierwszy. W przypadku marek należących do operatorów, nie mają zastosowania przepisy dotyczące przenoszenia numeru. Należy przy tym sprawdzić w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, kto jest operatorem dla danej marki. Zasady migracji regulują wówczas wewnętrzne regulaminy operatora.
Wątek z pytaniem podobnej treści, również
tutaj, zaś info o zmianach w prawie
w newsie.
Dodatkowo, poza konkursem, dla dociekliwych zamieszczam kody, jaki przechodzą między operatorami w procesie przenoszenia numeru oraz oznaczenia powodu odmowy zwolnienia numeru.
W komunikacji między operatorami będą wykorzystywane następujące komunikaty:
E03 - Zarejestrowanie wniosku o Przeniesienie Numeru,
E06 - Informacja Dawcy o planowanym terminie zwolnienia Numeru Katalogowego,
E12 - Żądanie wydania Numeru Katalogowego przez Dawcę,
E13 - Zwolnienie Numeru Katalogowego przez Dawcę – udostępnienie informacji dla dostawców usług,
E14 - Zwrot Numeru Katalogowego do Operatora Macierzystego po zaprzestaniu świadczenia usług przez ostatniego Biorcę
E17 - Odmowa przeniesienia Numeru Katalogowego przez Dawcę w danym dniu,
E18 – Przerwanie procesu przeniesienia Numeru Katalogowego przez Biorcę.
Kody odmowy:
[1]
Niezgodne dane rejestracyjne (np. prepaid niezarejestrowany, błędny numer PESEL,
numer zarejestrowany na firmę u Dawcy)
[2]
Numer katalogowy nieaktywny (tzn. numer nie przyjmuje połączeń przychodzących)
[3]
Dawca nie akceptuje wskazanej daty przeniesienia numeru (wybrana data
przeniesienia w trybie „Z dniem” jest późniejsza niż 30 dni od daty złożenia wniosku)
[5]
Użytkownik/Abonent zrezygnował z usługi przeniesienia Numeru Katalogowego
[6]
Niewłaściwy typ kontraktu (Klient podał inny typ usługi niż faktycznie posiada u
Dawcy)
[7]
Zły stan sprawy
[8]
Numer katalogowy w trakcie przenoszenia do innego przedsiębiorcy
[9]
Duplikat sprawy dla danego numeru Katalogowego
[10]
Brak sprawy o podanym numerze
Info:
w dokumencie UKE.
Dziękuje forumowiczom za fajną dyskusję i życzę powodzenia