[Aktualizacja] Masz Internet mobilny? Jesteś w niebezpieczeństwie

To nie Alert RCB, to SMS spod numeru 80425 trafił na mój router. Wiadomość o rozpoczęciu pobierania opłaty 30,75 zł tygodniowo. Szczęśliwie mam router z wyświetlaczem i monitem o SMS-ach, inni mogą nie mieć tyle szczęścia.

Lech Okoń (LuiN)
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
[Aktualizacja] Masz Internet mobilny? Jesteś w niebezpieczeństwie

Jedno złe kliknięcie

Kartę SIM z Internetem domowym T-Mobile trzymam w routerze. Nie ma więc mowy, abym aktywował przypadkiem jakąś mobilną usługę bez zalogowania się do panelu administracyjnego routera i potwierdzenia tej czynności. Tak przynajmniej mi się wydawało do ostatniego weekendu. Monit o wiadomości SMS nie dotyczył tym razem kolejnego nietrafionego Alertu RCB, tylko informacji o rozpoczęciu naliczania opłat w wysokości 30,75 zł tygodniowo.

Dalsza część tekstu pod wideo
[Aktualizacja] Masz Internet mobilny? Jesteś w niebezpieczeństwie

Sytuacja była dla mnie o tyle dziwna, że doskonale pamiętam, że mam na koncie zablokowane SMS-y Premium. Ta blokada to jednak było za mało.

T-Mobile nie wymaga ŻADNEJ autoryzacji, wystarczy dostęp do Wi-Fi

Na telefonie lepiej mieć blokady. To zrozumiałe. Reklamy mobilne są coraz bardziej agresywne, łatwo jest trafić na jakąś pułapkę. W razie czego, od razu dostaniemy jednak SMS z informacją o aktywnej usłudze i możemy szybko reagować. Gorzej sprawa ma się z routerem...

[parallax:/images/2019/07/Netgear-Nighthawk-M1.JPG]
[Aktualizacja] Masz Internet mobilny? Jesteś w niebezpieczeństwie

Wystarczy dotknąć linku czy reklamy i gdzieś tam w drugim pokoju router w milczeniu dolicza 30 zł do rachunku. I tak co tydzień, za każdą z uruchomionych subskrypcji.

Blokada Premium WAP - dlaczego do licha nie jest ona domyślnie aktywna?

Po szkodzie dowiedziałem się na infolinii operatora, że blokada SMS Premium to za mało. Potrzebna jest blokada premium WAP. Tak, tego WAP-u, który umarł przeszło dekadę temu wraz z popularyzacją smartfonów.

[Aktualizacja] Masz Internet mobilny? Jesteś w niebezpieczeństwie

Drogie T-Mobile, dlaczego nie blokujecie tej usługi domyślnie na numerach z Internetem mobilnym? Albo lepiej - na wszystkich? Skoro nie potraficie tego w żaden sposób kontrolować (numer 80425 jest zdaje się w waszych zasobach), bo dostawcy są gdzieś na egzotycznych wyspach czy w innych Holandiach... To może dać dostęp tylko tym, którzy naprawdę potrzebują Premium WAP?

Apel nie tylko do T-Mobile

Powyższą prośbę, o domyślną blokadę usług WAP Premium, kieruję jednak nie do samego tylko T-Mobile. Dostawca usług spod numeru 80425, Pink Mobile B.V., dociera ze swoją ofertą (dostępu do lichych gier) do klientów Orange, Play, Plusa i T-Mobile. Narażeni są więc wszyscy. Na fakturze szukajcie tajemniczej pozycji Direct Billing.

O tym za jaką niezamówioną i nieautoryzowaną na moim numerze usługę została mi naliczona opłata dowiedziałem się dopiero kilka dni później, co i tak było dużym szczęściem. Zanim dotarłaby do mnie faktura, miałbym do zapłacenia bonusowe ponad 90 zł. Oczywiście gier z Pink Mobile B.V. nikt nie chciał, jakaś salwa reklam, specjalnie spreparowany link i gości w domu dawno już nie ma, a gospodarz został z kłopotem.

Aktualizacja

Sprawą zainteresował się T-Mobile i wygląda na to, że nasz artykuł odniósł spodziewany skutek. Poniżej prezentujemy oficjalne stanowisko T-Mobile w tej sprawie:

Przede wszystkim należy podkreślić, że wszystkie usługi premium objęte są w T-Mobile przewidzianym prawem domyślnym miesięcznym limitem 35 zł. Dodatkowo wszystkie karty SIM aktywowane w usłudze Internet Domowy od listopada ubiegłego roku posiadają blokadę wszystkich usług premium, a od 3 lipca taka blokada została założona na wszystkie karty SIM włączone do sieci przed tym terminem.
 
Niestety, na skutek błędu technicznego w części przypadków blokada nie uruchomiła się poprawnie, co mogło spowodować naliczenie opłaty WAP premium. Zanotowaliśmy także przypadki, w których aktywacja serwisu premium została skutecznie zablokowana, ale użytkownicy otrzymali SMS błędnie informujący o naliczeniu opłaty.
 
Obecnie prowadzimy prace w celu eliminacji błędu i uruchomieniu blokad na wszystkich numerach nim dotkniętych. Naliczone w jego konsekwencji opłaty zostaną anulowane. Serdecznie przepraszamy wszystkich klientów za tę sytuację i wynikłe z niej niedogodności.

Aktualizacja - 30.07.2019

Jak przekazało TELEPOLIS.PL biuro prasowe T-Mobile Polska, operator sprawdził wszystkie numery ofert Internetu Domowego i zapewnia, że usługi WAP Premium zostały na nich domyślnie zablokowane.

Icon

266 komentarzy

Zaloguj się, by śledzić dyskuję
Dołącz do użytkowników, pisz bez limitu, śledź odpowiedzi oraz reakcje na swoje komentarze. Nie przegap ważnych rozmów!Możesz dodać 3 komentarze w ciągu 14 dni
Avatar autora komentarza
Dodaj komentarz
Telepolis - gif