Te gry odchodzą do lamusa. Potwierdzają to najnowsze dane
Rynek gier zanotował w 2024 roku bardzo dobre wyniki, ale o przełomie nie ma mowy. Różnice względem 2023 są minimalne.

Rok 2024 powoli zmierza ku końcowi, więc nadszedł czas podsumowań. Jak poradził sobie rynek gier, który jest przeogromny? Okazuje się, że dobrze, chociaż nie tak dobrze, jak niektórzy się spodziewali. Wyniki są minimalnie lepsze niż w zeszłym roku, więc o żadnym przełomie nie ma mowy.
Rynek gier w 2024 roku
Z raportu Newzoo wynika, że 2024 roku rynek gier osiągnął wartość na poziomie 184,3 mld dolarów. Jest to bardzo dobry wynik, ale tylko o 0,2 proc. lepszy niż rok wcześniej. Z tego aż 92,5 mld to gry mobilne (50 proc. całości), które zanotowały największy wzrost o 2,8 proc. rok do roku. Na kolejnych miejscach są gry konsolowe (50,3 mld, 27 proc. całości, spadek o 4 proc. rok do roku) oraz gry komputerowe (41,5 mld, 23 proc. całości i spadek o 0,2 proc.).



Ten rok to też kolejne potwierdzenie tego, że rynek gier pudełkowych systematycznie odchodzi do lamusa. Odpowiadał on za jedyne 8,5 mld dolarów przychodu, co stanowi spadek o 9,4 proc. w porównaniu do 2023 roku. Tymczasem gry w wersjach cyfrowych to aż 175,8 mld dolarów przychodu (poprawa o 0,7 proc. rok do roku). Gry w wersjach pudełkowych nadal lepiej mają się na konsolach (16 proc. całości). Natomiast na komputerach odpowiadają już za jedyne 1 proc. sprzedaży.
Największe gry na świecie pod względem wydatków graczy to: Monopoly Go (2,47 mld dol.), Honor of Kings (2,35 mld) oraz Royal Match (1,91 mld). Z kolei najwięksi wydawcy to: Tencent (8,2 mld), Scopely (2,99 mld) i Activision Blizzard (2,53 mld).