DAJ CYNK

TikTok w ofensywie. Spotify i Apple mają czego się bać

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Aplikacje

TikTok jest najpopularniejszą aplikacją społecznościową wśród młodzieży. Władze firmy zamierzają wykorzystać tę popularność, by rozszerzyć działalność i wejść na rynek aplikacji muzycznych. Spotify i Apple mają się czego bać?

TikTok już od kilku lat zajmuje pierwsze miejsce pod względem najczęściej pobieranych aplikacji. Platforma społecznościowa stawia na formę przekazu w postaci krótkich nagrań wideo, w których często pojawiają się utwory muzyczne. Wiele z nich w ten sposób staje się później światowymi hitami. 

TikTok Music - ByteDance chce podbić rynek muzyczny

Wszystko wskazuje na to, że ByteDance, twórcy TikToka chcą powalczyć na rynku aplikacji strumieniowania muzyki. Firma złożyła wniosek do urzędu patentowego w Stanach Zjednoczonych o zastrzeżenie znaku towarowego "TikTok Music". Podobny wniosek firma złożyła pod koniec zeszłego roku w Australii. 

ByteDance ma już doświadczenie w kwestii aplikacji strumieniowania muzyki. W 2020 roku chińska firma uruchomiła w Indiach, Brazylii i Indonezji aplikację Reeso, na której użytkownicy mogli słuchać muzyki na żądanie. Aplikacja muzyczna Resso ma niektóre z tych samych funkcji opisanych w zgłoszeniu „TikTok Music”, takich jak możliwość tworzenia list odtwarzania, udostępniania utworów w mediach społecznościowych i interakcji ze społecznością aplikacji.

Jeszcze niedawno mogło się wydawać, że tacy giganci jak Spotify, Apple i Amazon są nie do ruszenia i niezmiennie będą zajmować wysokie miejsce w rankingu aplikacji strumieniowania muzyki. Jednak w obliczu pojawienia się takiego potentata jak TikTok, nie jest to już takie pewne.

Zobacz: Nie pomogły żadne bojkoty. Spotify nadal rośnie
Zobacz: WhatsApp. Byli w tyle za konkurencją. Teraz wszystkich wyprzedzą

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: The Verge