DAJ CYNK

Nowa metoda na zdenerwowanego klienta: AI wyciszające emocje

Bartłomiej Krysztofik

Bezpieczeństwo

Moduł AI zmieni zdenerwowanego klient w łagodnego baranka

Japońska firma SoftBank, wspólnie z Uniwersytetem Tokijskim, opracowuje metodę częściowego wyciszania gniewu z głosu zdenerwowanych klientów. Projekt ma na celu zmniejszenie obciążenia psychicznego spadającego na operatorów call center. 

Japońska firma telekomunikacyjna SoftBank opracowuje technologię „wyciszania emocji” opartą na sztucznej inteligencji, która zmieni głosy wściekłych klientów, tak aby podczas rozmowy z przedstawicielem obsługi klienta brzmiał spokojniej. Softbank planuje uruchomić funkcję do marca 2026 r.

AI wyciszy gniew klienta, ale tylko trochę

Projekt „SoftBank Innoventure”, przygotowany we współpracy z instytutem badawczym AI Uniwersytetu Tokijskiego, opracował model AI, który aktywuje się podczas nerwowej rozmowy telefonicznej i w czasie rzeczywistym zmienia ton oraz wysokość głosu klienta. Zadaniem AI jest sprawienie aby klient brzmiał spokojniej, mniej groźnie, jednak zachowując niewielki element słyszalnego gniewu, tak by operator nadal mógł ocenić stan emocjonalny klienta.

Model AI został odpowiednio przeszkolony przy użyciu 10 000 próbek głosu, wykonanych przez 10 japońskich aktorów wyrażających różne emocje, w tym krzyki i oskarżycielski ton.

Celem projektu jest zmniejszenie obciążenia psychicznego operatorów, którzy często muszą wysłuchać zdenerwowanych klientów, co generuje duże pokłady stresu. Z drugiej strony należy rozważyć czy dobrym pomysłem jest filtrowanie rzeczywistych emocji z użyciem modulator głosu i czy jest to dobra metoda na radzenie sobie z gniewem klienta, który swoją drogą może być słuszny. 

Zobacz: UE podjęła ważną decyzję w sprawie swoich superkomputerów
Zobacz: Miał być hit, ale nie wyszło. Ostra reakcja widzów zaskoczyła

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock | Nutlegal Photographer

Źródło tekstu: arstechnica | oprac. wł.