DAJ CYNK

Chińscy producenci aut reagują na wysokie cła zapowiadane przez UE

Bartłomiej Krysztofik

Motoryzacja

MG Motor Europe odpowiada na decyzje UE w sprawie ceł

MG Motor Europe wydało oświadczenie w sprawie wysokich ceł na auta elektryczne sprowadzane z Chin. MG, marka powstała w Wielkiej Brytanii, obecnie należy do chińskiej grupy SAIC, która decyzją Komisji Europejskiej została objęta najwyższą możliwą stawką celną. 

MG Motor Europe, należąca do chińskiej grupy SAIC Motor, wyraził swój sprzeciw wobec cła na auta EV sprowadzane z Chin, zapowiedzianego przez UE. Cła tymczasowe zaczną obowiązywać od 4 lipca.

SAIC jako jeden z 3 chińskich producentów został wymieniony z nazwy w decyzji Komisji Europejskiej i objęty stawką celną na poziomie 38,1%. Podobnym podatkiem zostaną objęci inni chińscy producenci samochodów elektrycznych. 

W oświadczeniu, MG "wyraża poważne zaniepokojenie" w związku z dodatkowym cłem w wysokości do 38,1%.

MG sprzeciwia się tego typu protekcjonistycznym praktykom handlowym i uważa, że będą one stanowiły znaczącą barierę rynkową. Jednocześnie MG Motor Europe wyraża głębokie zaniepokojenie nieuchronnym wpływem, jaki cła będą miały na konsumentów. Wysoka stawka celna będzie miała również znaczący negatywny wpływ na łańcuchy dostaw, rozwój innowacji i współpracy rynkowej.

Fragment oświadczenia MG Motor Europe

MG Motor Europe uważa, że odgrywa ważną rolę dla rynku europejskiego 

MG Motor Europe zaznacza, że jest jedynym z wiodących dostawców pojazdów elektrycznych w UE i odgrywa znaczną rolę zapewnianiu dostępu do aut elektrycznych w Europie, wspierając zrównoważony rozwój transportu. Chiński producent zaznacza, że swoim działaniem przykłada się do "zwalczania globalnych zmian klimatycznych".

MG apeluje do Komisji Europejskiej o "rozważenie swojej decyzji i zaangażowanie w konstruktywny dialog", które zapewnią "rozwiązania wspierające uczciwą konkurencję i zrównoważony rozwój". 12 czerwca Komisja Europejska poinformowała o terminie wprowadzenia nowych ceł i ponownie zaprosiła producentów do współpracy w postępowaniu dotyczącym aut sprowadzanych z Chin. Producenci, którzy podejmą negocjacje mogą liczyć na niższe cło - 21%.

Zobacz: Te elektryki kupują Europejczycy. Jedna marka króluje
Zobacz: 600 km po 10 minutach ładowania. Oto przyszłość elektryków

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Media & MG Life

Źródło tekstu: PIM | oprac. wł.