DAJ CYNK

ClickMeeting: słuchawki Apple i headsety Sony najpopularniejsze wśród Polaków

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

ClickMeeting słuchawki Apple headsety Sony najpopularniejsze wśród Polaków

Pandemia Covid-19 wielu Polaków przymusiła do przyzwyczajenia się do pracy zdalnej lub hybrydowej. To przełożyło się na wzrost popularności sprzętu do wirtualnej komunikacji, takiego między innymi jak słuchawki i headsety. Wśród Polaków najpopularniejsze są produkty firm Apple i Sony.

Polakom zdecydowanie podoba się praca zdalna, co potwierdziło przeprowadzone przez polski ClickMeeting badanie „Jak oceniamy pracę zdalną po roku pandemii?”. Respondenci ocenili pracę zdalną średnio na 7 w skali 10 punktów. Ponad połowa badanych ocenia, że odkąd pracują zdalnie, ich czas pracy się wydłużył. Mimo to 72% Polaków uważa, że nie dojeżdżając do pracy zyskuje na czasie, a brak bezpośredniego nadzoru zwiększa ich efektywność. Jednak praca zdalna wiążę się z koniecznością zakupu sprzętu, a 83% badanych przyznaje, że pracodawca nie rekompensuje kosztów związanych z pracą z domu. Mimo to Polacy chcą inwestować w sprzęt, który podnosi ich komfort pracy.

Zobacz: ClickMeeting ma nowe rozwiązanie do nauki zdalnej
Zobacz: Raport ClickMeeting: W 2020 roku z polskiej platformy webinarowej skorzystało 31 mln osób na całym świecie

Ranking słuchawek 2021

Jakie słuchawki są najpopularniejsze wśród Polaków? Z analizy wypowiedzi internautów, dokonanej za pomocą narzędzia SentiOne, w okresie od stycznia do połowy października 2021 roku wynika, że najpopularniejsze są słuchawki AirPods firmy Apple. Od początku 2021 roku produkty tej firmy były wymieniane ponad 14 tys. razy, osiągając zasięg na poziomie 29 mln wyświetleń. Na drugim miejscu w rankingu znajduje się Samsung z 4 tys. wzmianek, a wszystkie wypowiedzi na temat słuchawek tej marki osiągnęły zasięg na poziomie 21 mln wyświetleń. Trzecie miejsce należy do firmy Huawei. Osiągnęły wynik 3 tys. wzmianek, a te – 6,5 mln wyświetleń. W rankingu zaraz za podium znalazły się słuchawki SteelSeries z liczbą 818 wzmianek i zasięgiem 6,2 mln wyświetleń. Na piątym miejscu uplasowały się słuchawki marki JBL, osiągając liczbę ponad 2 tys. wzmianek oraz niemal 5 mln wyświetleń.

Najpopularniejsze słuchawki

Ranking headsetów 2021

Oprócz słuchawek na popularności zyskują także headsety, zawierające słuchawki oraz profesjonalny mikrofon. Najczęściej wspominane w polskiej sieci był sprzęt firmy Sony365 wzmianek generujących 464 tys. wyświetleń. Drugie miejsce w rankingu należy do Logitecha – headsety tej marki wymieniane były przez internautów 201 razy, osiągając zasięg 282 tys. wyświetleń. Ostatnie miejsce na podium w rankingu headsetów zajęła marka HyperX z 143 wzmiankami oraz zasięgiem na poziomie 202 tys. wyświetleń. Na czwartym miejscu w rankingu są headsety firmy Corsair, z wynikiem 52 wzmianek i 89 tys. wyświetleń. Piąte miejsce należało do marki Sennheiser, której zestawy słuchawkowe zyskały 96 wzmianek i zasięgiem 84 tys. wyświetleń.

Najbardziej rozpraszają cudze dźwięki z tła

Odgłosy płynące z otoczenia są jedną z kwestii, które przeszkadzają podczas wideokonferencji. Z danych uzyskanych z badania zleconego przez ClickMeeting wynika, że najbardziej rozpraszającą dla 66% ankietowanych jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania online, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony.

Na popularności zyskuje funkcja active noise cancelling (ANC) – redukcji szumów. Urządzenia z tą opcją potrafią tłumić odgłosy o różnym natężeniu dobiegające z zewnątrz. Hasła „redukcja szumu” i „noise cancelling” były wyszukiwane przez polskich internautów w tym roku 201 razy, uzyskując zasięg 271 tys. W 2020 roku, kiedy wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej, było to 493 wzmianek o zasięgu 2 mln wyświetleń. Dla porównania, w 2019 roku odnotowano 601 wzmianek, które wygenerowały zasięg 691 tys. wyświetleń.

Użytkownicy coraz częściej wybierają wyspecjalizowany sprzęt. Sięgając po profesjonalne słuchawki mamy gwarancję lepszej jakości dźwięku, co znacząco wpływa na komfort pracy. Coraz popularniejsza opcja redukcji szumów umożliwia odcięcie się od otoczenia, co ułatwia skupienie i podnosi koncentrację, co będzie nieocenione, szczególnie jeśli pracujemy zdalnie.

– powiedziała Martyna Grzegorczyk, Communications and Outreach Manager, ClickMeeting

Analizę wypowiedzi Internautów przeprowadzono za okres styczeń-październik 2021 za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą chatbotów. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.

Zobacz: Kamery Xiaomi i mikrofony Jabra najpopularniejsze wśród Polaków
Zobacz: Koniec boomu na tablety? Dane sprzedaży nie zostawiają złudzeń

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: ClickMeeting

Źródło tekstu: ClickMeeting