DAJ CYNK

Glovo podsumowuje pierwszy rok działalności w Polsce

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Glovo po pierwszym roku w Polsce

Po 365 dniach działalności Glovo w Polsce, serwis jest dostępny w 32 miastach w Polsce, gdzie ma 3747 punktów partnerskich. Glovo to najpopularniejszy hiszpański agregator założony w 2015 roku w Barcelonie i obecnie najszybciej rozwijający się gracz na rynku dostaw jedzenia, prowadzący działalność w 22 krajach.

Rodzimym rynkiem Glovo jest Hiszpania. To właśnie tam, 5 lat temu powstał start-up, który z czasem poszerzył swoją działalność na kolejne kraje. Glovo to aplikacja umożliwiająca zamówienie dowolnego produktu w obsługiwanym mieście i jego dostawę w ciągu maksymalnie godziny. Firma posiada 5,5 mln użytkowników oraz 16 tys. punktów partnerskich. Obecnie Glovo działa w 650 miastach w 22 krajach na obszarze Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Firma zatrudnia globalnie ponad 1200 pracowników, z czego ponad 400 osób w centrali zlokalizowanej w Barcelonie, a kolejne 50 tys. osób współpracuje z platformą zarobkowo.

Glovo w Polsce

Glovo weszło do Polski w sierpniu 2019 roku, przejmując PizzaPortal.pl. Właściciel serwisu AmRest Holdings zbył 100% udziałów w PizzaPortal.pl za łączną kwotę 30 mln euro plus 5 mln euro kwoty warunkowej. Obecnie Glovo ma już ponad milion pobrań i jest dostępna dla użytkowników w 32 polskich miastach z własną flotą kurierów, a usługi dostarcza łącznie 3747 punktów partnerskich – sklepów, restauracji czy marketów. Baza partnerów jest regularnie poszerzana, a do Glovo dołączają kolejne restauracje, sklepy i punkty usługowe.

Zobacz: PizzaPortal zamieni się w Glovo. To przyszły lider rynku dostaw w Polsce
Zobacz: PizzaPortal.pl znika na dobre. Teraz będzie już tylko Glovo

W kwestii dostawy najistotniejszy jest czas. W USA, gdzie rynek dostaw jest najbardziej rozwinięty, statystyczna długość dostawy to 44 minuty. W Glovo w Polsce średnio zamówione jedzenie dostarczane jest w ciągu 36 minut. To doskonały wynik biorąc pod uwagę czas dostawy na rynku, który oscyluje w granicach 1 godziny.

Polacy pokochali Glovo

Najgłodniejszy użytkownik Glovo mieszka w Warszawie, złożył łącznie 536 zamówień, zarówno z restauracji jak i ze sklepów spożywczych. Rekordzista zrealizował 34 dostawy w ciągu jednego dnia.

W ciągu roku Glovo może pochwalić się także statystykami na temat najczęściej wybieranych polskich zamówień. Na jakie jedzenie Polacy decydują się najczęściej? Jak się okazuje, czołówka zamówień jest mocno zróżnicowana. Dużą popularnością cieszą się fast foody ze znanych restauracji szybkiej obsługi, dania kuchni amerykańskiej, azjatyckiej czy kuchnia wege.

Glovo w Polsce statystyki

– Pierwszy rok w Polsce był dla nas niezwykle intensywnym i satysfakcjonującym doświadczeniem. Ponad milion pobrań aplikacji, obecność w 32 miastach i ponad 3 700 punktów partnerskich, a także budowa własnej floty, stworzenie zgranego zespołu i rozbudowa centrum technologicznego – to cele, które udało nam się osiągnąć, ale nasze plany sięgają znacznie dalej.

Polska jest niezwykle dynamicznym, chłonnym, a przede wszystkim ciekawym rynkiem, który daje ogromne możliwości rozwojowe na wielu płaszczyznach. Mamy ambicje, poparte doskonałym produktem, aby w kolejnych latach stać na rynku aplikacją pierwszego wyboru, odpowiadającą na prawie każdą potrzebę wymagającą szybkiej dostawy.

 – powiedział Carlos Silván, General Manager Glovo Polska

Jedzenie i nie tylko. Segment delivery coraz mocniejszy

Polscy konsumenci pokochali zamawianie jedzenia do domu czy pracy – wynika z badania „Jedzenie i zakupy z dostawą do domu”, przeprowadzonego w lipcu 2020 roku przez SW Research dla Glovo. Prawie 90% respondentów przyznało, że zamawia jedzenie z dostawą, a konsumenci do 34 lat robią to co najmniej raz w tygodniu

– Segment delivery rozwija się na całym świecie w szybkim tempie. Konsumenci przyzwyczaili się do zamawiania jedzenia, ale my idziemy o kilka kroków dalej oferując możliwość dostarczenia bardzo szerokiego katalogu produktów. Obecnie 80% zamówień w Polsce dotyczy jedzenia, ale widzimy ogromny potencjał w rozwoju pozostałych usług. Już teraz zauważamy rosnące zainteresowanie zakupami spożywczymi w Biedronce, Carrefour czy Auchan, który niedawno dołączył do naszej sieci. Do każdego zamówienia, nawet najbardziej niestandardowego, podchodzimy indywidualnie.

 – powiedziała Maria Raszdorf, Marketing Manager w Glovo

Glovo z centrum technologicznym w Warszawie

Rozwój technologiczny, to jeden z najważniejszych filarów firmy. Dotyczy całego procesu – logistyki, dostaw, opakowań, wsparcia kurierów i edukacji partnerów, a przede wszystkim, algorytmu, będącego sercem tego systemu.

O tym, że Polska jest dla Glovo niezwykle rozwojowym rynkiem świadczy fakt, że rok po debiucie nad Wisłą start-up uruchomił w Warszawie nowe centrum technologiczne. Jest to drugi taki oddział w Europie, obok Barcelony, w której mieści się także główna siedziba firmy. Jak dotąd zespół zasiliło 30 inżynierów i ekspertów technologicznych. Do końca 2020 roku Glovo planuje zatrudnić kolejne 20 osób. Polscy eksperci będą pracować przy rozwoju oprogramowania, które będzie wdrażane globalnie. Glovo doceniło ogromny potencjał kadrowy, wynikający z wysokiego poziomu kształcenia technologicznego i inżynieryjnego w Polsce. Te czynniki są kluczowe w rozwoju zaawansowanych technologicznie rozwiązań, dzięki którym aplikacja oferuje unikatowe na rynku usługi i wciąż je rozwija.

Kolejny rok funkcjonowania Glovo w Polsce to przede wszystkim inwestycja w rozwój aplikacji, własnej floty, podejmowanie kolejnych partnerstw i wchodzenie do kolejnych miast. Aplikacji zależy również na wzmacnianiu pozycji w środowisku konsumentów. Glovo ma ambicję w krótkim czasie stać się liderem w obszarze dostaw jedzenia i towarów.

Zobacz: BLIK po 2Q2020: prawie 5,5 mln aktywnych użytkowników i 100 mln transakcji
Zobacz: Najszybsze łącza światłowodowe FTTH w lipcu mieli klienci sieci Inea

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Glovo