DAJ CYNK

Microsoft z 38 miliardami przychodu za drugi kwartał 2020. Na czym najwięcej zarabia?

Henryk Tur

Prawo, finanse, statystyki

Microsoft nie ma powodów do narzekań. Co by się na świecie nie działo, cały czas zarabia. Drugi kwartał bieżącego roku przyniósł mu duże zyski - a konkretnie jest to 38 miliardów dolarów.

Microsoft opublikował pełen raport za drugi kwartał bieżącego roku, czyli czwarty kwartał roku fiskalnego. Firma odnotowała 38 miliardów dolarów przychodu, co jest wzrostem o 15% w stosunku do analogicznego kwartału roku ubiegłego. Przychody jak zwykle zostały podzielone na trzy grupy. Pierwszą jest dział Productivity and Business Process, który zaliczył wzrost o 6% i przyniósł 11,8 mld. Druga to produkty chmurowe, czyli Intelligent Cloud. Tu było znacznie lepiej - przychody podskoczyły o 17%, przynosząc 13,4 mld dolarów przychodu. Ostatnia grupa to More Personal Computing, pod którą podlega m.in. system Windows. Tutaj zaliczono zwiększenie przychodów o 15%, co dało 12,9 mld dolarów zysku. Łącznie przychód ze wszystkich trzech działów to 38,1 miliarda dolarów.

Co napędzało poszczególne? W przypadku Productivity and Business Process dużego zaskoczenia nie ma - jego siłą jest Office 365, którego sprzedaż dla firm wzrosła o 19%, podczas gdy edycje nie bazujące na chmurze, czyli instalacyjne, zanotowały spadek o 34%. Produkty konsumenckie spod znaku Office i usługi chmurowe zanotowały łączny wzrost w wysokości 6%. W chwili obecnej liczba osób prywatnych, korzystających pakietu, wynosi 42,7 mln. Zwiększył się też o 10% przychód z serwisu Linkedln. Produkty Dynamics i powiązane z nimi usługi chmurowe to również wzrost - o 13%.

Zobacz też: Microsoft protestuje przeciwko Apple App Store w... kongresie USA

Zobacz też: Bezpłatny Office 365, Microsoft Teams, szkolenia… Microsoft, Operator Chmury Krajowej i T-Mobile pomogą szkołom

Grupa Intelligent Cloud najwięcej zyskała na Azure - wzrost o 47%, a w dziale serwerów 19%. Enterprise Mobility wzrosło o 26%. Ostatnia grupa to More Personal Computing. Choć dochody z Windows Pro spadły o 4%, inne produkty komercyjne (w tym chmurowe) zanotowały wzrost o 9%. Zwiększyła się o 28% sprzedaż urządzeń z linii Surface, ale kurą znoszącą złote jajka jest dział gier, który zwiększył przychód o 65%. Duża w tym zasługa konsol - wzrost ich sprzedaży to 49%.

Jedyny segment rynku, który nie przyniósł Microsoftowi zysku, to wyszukiwarka - tutaj zanotowano spadek o 18%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News