DAJ CYNK

Disney kończy z marką 20th Century Fox

Michał Świech

Rozrywka

20th Century Fox

Wszystko dobiega kiedyś końca, wyjątkiem nie są nawet najbardziej zasłużone marki. Kończy się właśnie długa historia 20th Century Fox Television.

Kiedy w 1930 Joseph Schenck i  Darryl  Zanuck zakładali studio, które cztery lata później połączyło siły z budowanym imperium biznesowym Williama Foxa, raczej nie spodziewali się, że 20th Century Fox stanie się jednym z największych studiów filmowych na świecie. W 1949 powstał z kolei oddział 20th Century Fox Television. Rok temu jednak Disney za 70 miliardów dolarów odkupił od Foxa dużą część całego koncernu. W skład sprzedanej części wchodziło właśnie studio 20th Century Fox, amerykański kanał National Geographic, udziały w platformie strumieniującej Hulu czy Endemol.

Fox pozostawił sobie kanały sportowe oraz informacyjne. O ile oczywistym ruchem ze strony Disneya jest pozbycie się członu Fox z nazwy studia, tak zaskoczeniem jest usunięcie także Century. To zatem koniec wiekowej marki. Teraz seriale i filmy powstawać będą w ramach projektu... 20th Television. Większym zmianom nie ulegnie jedynie powszechnie kojarzony logotyp studia. Nową nazwę będzie można zobaczyć już od tej jesieni. 20th Century Fox Television wyprodukował takie seriale jak Skazany na śmierć, Simpsonowie, Futurama czy Kości.

Zobacz Mulan zadebiutuje od razu na VOD, ale... z dopłatą 30 dolarów
Zobacz Disney+ osiąga pięcioletni cel w osiem miesięcy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News