DAJ CYNK

Sukces The Wizards – Dark Times. Polska gra VR zwróciła się w 2 miesiące

Anna Rymsza

Rozrywka

The Wizards – Dark Times

Twórcy gier VR z Gliwic mogą pochwalić się kolejnym sukcesem. Najnowsza część serii The Wizards zwróciła się w niespełna dwa miesiące od premiery. Carbon Studio kolejny raz pokazało, że wie, jak wciągnąć gracza w wirtualny świat.

The Wizards – Dark Times zwróciła się w niespełna dwa miesiące po premierze. Cała seria ma się doskonale. Sprzedaż gier spod szyldu The Wizards przekroczyła 150 tysięcy kopii. Przypomnę, że mówimy tu o tytule o bardzo wąskim gronie odbiorców. By zagrać w The Wizards trzeba mieć gogle VR, kontrolery i komputer z wyższej półki. 150 tysięcy sprzedanych kopii w tych okolicznościach to bardzo dobry wynik, zwłaszcza że 50 tysięcy to kwestia tylko ostatnich 4 miesięcy.

Zobacz: HTC Vive Cosmos Elite wchodzi do sprzedaży w pakiecie z grą Half-Life: Alyx

Dodam, że wynik ten zupełnie mnie nie dziwi. Jestem w trakcie testów zestawu HTC Vive Cosmos i właśnie w The Wizards gram najwięcej. Twórcy gry fenomenalnie odwzorowali gesty, jakie wykonywałby mag bojowy, rzucając zaklęcia podczas walki. Gra jest perfekcyjnie intuicyjna, wciągająca i ma trochę kąśliwego humoru, który bardzo mi odpowiada. Do tego ma niesamowity klimat, kojarzący mi się nieco z Diablo 3. Wierzcie mi – nie ma nic lepszego niż dla relaksu ciskać fireballami w gigantów! Gdybym mogła zatrzymać gogle, pędziłabym kupić kolejną część.

Koszty produkcji, czyli ile?

The Wizards – Dark Times zadebiutowała na Steamie, w Oculus Store oraz HTC Viveport czerwca. W pierwszym kwartale 2021 roku będzie także dostępna także w autonomicznym systemie do grania w wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest.

Proces wejścia gry na platformę Facebooka nie jest tak oczywiste, jak w przypadku umieszczenia gry w sklepie Steam. Oculus dokładnie weryfikuje projekt, zatwierdza, a gra musi wykazywać się wysoką jakością i ciekawym pomysłem. Tym bardziej cieszy nas fakt, że The Wizards – Dark Times została oceniona bardzo pozytywnie

– komentuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.

The Wizards – Dark Times od początku cieszy się dużym zainteresowaniem graczy i dostaje pozytywne oceny graczy z Europy i obu Ameryk. Koszt produkcji gry wyniósł blisko 0,5 mln zł. Część środków pochodzi z przeprowadzonej w ubiegłym roku emisji akcji spółki, pozostały budżet studio sfinansowało z bieżącej działalności firmy.

Zobacz: HTC obniża ceny zestawów do VR z rodziny Vive Pro nawet o 800 zł

Marka The Wizards była nominowana do nagród w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Zdobyła m.in. nagrodę VDA (Viveport Developer Awards), przez co Carbon Studio weszło do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco w 2018 roku.

Gry w świecie Meliora będą dalej rozwijane, ale studio z Gliwic nie spocznie na laurach. Carbon Studio koncentruje się obecnie na rozwoju studia i pracach projektowych. Najważniejszą premierą spółki będzie gra osadzona w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. W planach jest także zmiana rynku notowań z NewConnect na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych.

Zobacz: Gry, na które czekamy – lipiec 2020

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Carbon Studio

Źródło tekstu: Carbon Studio