DAJ CYNK

Wynki Razera przekraczają oczekiwania, a przychód jest rekordowo wysoki

Henryk Tur

Sprzęt

Gamingowa marka Razer ogłosiła niezaudytowane wyniki finansowe za okres 6 miesięcy - do 30 czerwca 2020 roku. Nie ma powodów do narzekań - przychód jest rekordowy.

Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razera, podsumował bieżący okres:

Rok 2020 jestwyjątkowy dla wszystkich ludzi na całym świecie. Pomimo niepewności na globalnym rynku spowodowanej pandemią COVID-19, Razer odnotował spektakularny początek roku, napędzany przez dominującą pozycję marki, poszerzanie bazy użytkowników i trendy związane z koniecznością pozostawania w domu

A oto najważniejsze informacje dotyczące wyników za pierwsze półrocze 2020 roku:

  • przychody na poziomie 447,5 mln USD przy wzroście o 25,3% rok do roku;  dwucyfrowy wzrost sprzedaży laptopów w maju i czerwcu oraz "fenomenalny" rozwój segmentu usług
  • marża zysku brutto zwiększyła się do 22,0% w wyniku poszerzenia udziału usług, co skutecznie zrównoważyło wzrost kosztów transportu, powiązany ze wzrostem popytu na produkty firmy.
  • skorygowany zysk EBITDA w wysokości 3,2 mln USD, przewyższył oczekiwania
  • przepływy pieniężne z działalności operacyjnej osiągnęły 66,0 mln USD, przy wzroście zysku operacyjnego i dobrym zarządzaniu kapitałem obrotowym. Pozwoliło to na osiągnięcie najlepszych cykli konwersji gotówki - 51 dni w pierwszej połowie 2019 r.; 72 dni w pierwszej połowie 2020 r.
  • saldo gotówkowe przekraczające 500 mln USD bez zadłużenia

Zobacz: Razer wprowadza kontroler gamingowy Kishi dla urządzeń z Androidem

Jeśli chodzi o przychód, wzrósł o 26% do 382,7 mln USD, w czym zasługa takich sprzętów producenta, jak myszki, klawiatury i słuchawki. Wzięcie miały także kamera Kiyo i mikrofon Seiren. Dział laptopów utrzymał pozycję lidera na rynku gamingowych laptopów premium w Stanach Zjednoczonych i odnotował silny dwucyfrowy wzrost procentowy w ujęciu rok do roku w maju i czerwcu w wyniku silnego popytu odroczonego na te produkty

Razer był partnerem debiutującego na rynku Microsoft Xbox Game Bar SDK i opracował pierwsze w swoim rodzaju widżety do własnego oprogramowania, dzięki czemu były one natychmiast dostępne na pasku Xbox Game Bar w systemie Windows 10. Ponadto w segmencie usług odnotowano wzrost przychodów o 79,3% rok do roku, do 64,0 mln USD, co stanowi prawie 30% zysku brutto Firmy przy marży brutto na poziomie 45,9%.

A co dalej? Jak podaje Razem, chce rozwijać swój ekosystem, spodziewa się także dużego wzrostu przychodów napędzany przez wprowadzanie nowych produktów w drugiej połowie 2020 r., rosnące przychody ze świadczonych usług oraz wykorzystanie możliwości związanych z trendami dotyczącymi pozostawania w domu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News