Gamingowa marka Razer ogłosiła niezaudytowane wyniki finansowe za okres 6 miesięcy - do 30 czerwca 2020 roku. Nie ma powodów do narzekań - przychód jest rekordowy.
Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razera, podsumował bieżący okres:
Rok 2020 jestwyjątkowy dla wszystkich ludzi na całym świecie. Pomimo niepewności na globalnym rynku spowodowanej pandemią COVID-19, Razer odnotował spektakularny początek roku, napędzany przez dominującą pozycję marki, poszerzanie bazy użytkowników i trendy związane z koniecznością pozostawania w domu
A oto najważniejsze informacje dotyczące wyników za pierwsze półrocze 2020 roku:
Zobacz: Razer wprowadza kontroler gamingowy Kishi dla urządzeń z Androidem
Jeśli chodzi o przychód, wzrósł o 26% do 382,7 mln USD, w czym zasługa takich sprzętów producenta, jak myszki, klawiatury i słuchawki. Wzięcie miały także kamera Kiyo i mikrofon Seiren. Dział laptopów utrzymał pozycję lidera na rynku gamingowych laptopów premium w Stanach Zjednoczonych i odnotował silny dwucyfrowy wzrost procentowy w ujęciu rok do roku w maju i czerwcu w wyniku silnego popytu odroczonego na te produkty
Razer był partnerem debiutującego na rynku Microsoft Xbox Game Bar SDK i opracował pierwsze w swoim rodzaju widżety do własnego oprogramowania, dzięki czemu były one natychmiast dostępne na pasku Xbox Game Bar w systemie Windows 10. Ponadto w segmencie usług odnotowano wzrost przychodów o 79,3% rok do roku, do 64,0 mln USD, co stanowi prawie 30% zysku brutto Firmy przy marży brutto na poziomie 45,9%.
A co dalej? Jak podaje Razem, chce rozwijać swój ekosystem, spodziewa się także dużego wzrostu przychodów napędzany przez wprowadzanie nowych produktów w drugiej połowie 2020 r., rosnące przychody ze świadczonych usług oraz wykorzystanie możliwości związanych z trendami dotyczącymi pozostawania w domu.