DAJ CYNK

Auchan chce być jak Lidl. Zmieni się jedna ważna rzecz

Anna Rymsza

Wydarzenia

Auchan wprowadził elektroniczne etykiety

Sieć Auchan dołączyła do grona sklepów stosujących etykiety elektroniczne.

Auchan goni Lidla i Żabkę

Etykiety elektroniczne są już obecne w 34 sklepach sieci Auchan. Podobnie jak w sklepach Żabka i Lidl, tu również zastosowane zostały niewielkie ekrany E Ink. Odznaczają się doskonałą czytelnością i niewielkim zużyciem energii – przy zmianie ceny nawet dwa razy dziennie etykieta taka może pracować 10 lat bez wymiany baterii.

Ceny zmieniane są w czasie rzeczywistym, więc nie ma ryzyka, że klient weźmie z pułki towar bez pełnej informacji o jego cenie. To pozytywnie wpływa na zadowolenie z zakupów. Ponadto etykiety w sklepach Auchan mogą zmienić kolor na czerwony, co ułatwia klientom poznawanie towarów objętych promocją. Pracownicy sklepów zaś mają znacznie mniej pracy z wymianą kartoników z cenami. 

Dodatkowo w etykietach znajdują się elementy podświetlone i czipy NFC. Dzięki nim pracownik sklepu wyposażony w skaner ma ułatwione zadanie przy kompletowaniu zamówień online i podobnych zadaniach.

Kolejne korzyści to oszczędność papieru. Etykiety elektroniczne są wprowadzane stopniowo. 34 sklepy, które już je stosują, oszczędziły w sumie 750 kg papieru.

Auchan zaczął skromnie, ale planuje wymianę papierowych etykiet na elektroniczne we wszystkich swoich sklepach.

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: HJBC / Shutterstock

Źródło tekstu: Wiadomości Handlowe