DAJ CYNK

Microsoft kupuje Bethesdę, wydawcę The Elder Scrolls, Fallouta, Wolfensteina, DOOMa, Quake'a i innych

Marian Szutiak

Wydarzenia

Microsoft kupuje bethesdę

Bethesda to nazwa, której nie trzeba chyba przedstawiać żadnemu graczowi komputerowemu. Firma ta ma w swoim dorobku takie gry, jak The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM czy Quake, a teraz to wszystko kupuje Microsoft.

- Dzisiaj jest wyjątkowy dzień, ponieważ witamy jedno z najbardziej utalentowanych studiów w branży gier na Xbox. Z przyjemnością informujemy, że Microsoft zawarł umowę przejęcia ZeniMax Media, spółki dominującej Bethesda Softworks.

- napisał Phil Spencer, szef działu Xbox na blogu

Zobacz: Xbox Game Pass na PC w formie 3-miesięcznej subskrypcji trafia do sprzedaży
Zobacz: Xbox Series S oraz Xbox Series X zadebiutują 10 listopada. Znamy oficjalne ceny obu konsol

Bethesda to grupa utalentowanych 2300 osób na całym świecie, które tworzą jedne z najbardziej kreatywnych studiów w branży gier. Są wśród nich:

  • Bethesda Softworks,
  • Bethesda Game Studios,
  • id Software,
  • ZeniMax Online Studios,
  • Arkane,
  • MachineGames,
  • Tango Gameworks,
  • Alpha Dog,
  • Roundhouse Studios.

Zespoły te odpowiadają za takie serie gier, jak The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake, Starfield i wiele innych. Microsoft zapłacił za to wszystko 7,5 mld dolarów, czyli trzykrotnie więcej niż za Minecrafta. Dzięki transakcji Microsoft zwiększy liczbę posiadanych studiów kreatywnych z 15 na 23. Tym samym kultowe serie stworzone przez Bethesdę trafią do Xbox Game Pass. Ponadto, nadchodzące tytuły ze studia trafią do usługi subskrybenckiej Microsoftu w dniu premiery ich wersji na Xbox czy PC.

Co ciekawe, Microsoft po zakupie zamierza zadbać o dwie gry, które czasowo będą oferowane ekskluzywnie dla PlayStation 5.

- Cała nasza praca i podstawa naszej relacji z graczami zaczyna się od zobowiązania do dostarczania szerokiej ilości niesamowitych gier do odkrywania i grania na konsoli Xbox. W ciągu ostatnich kilku tygodni z radością dzieliliśmy się szczegółami na temat ważnych elementów planu, który budowaliśmy od lat. Planu, który jest spełnieniem obietnicy dla graczy Xbox, aby zapewnić najbardziej wydajne, wciągające i kompatybilne wrażenia z gier nowej generacji, a także swobodę grania w hitowe tytuły ze znajomymi, zawsze i wszędzie. Dzisiaj zrobiliśmy przełomowy krok w naszej wspólnej podróży i jestem niesamowicie pobudzony tym, co ten krok oznacza dla Xboxa.

- dodał Phil Spencer

Zobacz: PlayStation 5 - zaprezentowano listę gier na start
Zobacz: Football Manager, Life is Strange i inne za darmo w Epic Games i na Steamie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Xbox, ppe.pl