Nike rozwija swoją ofertę. Firma nie będzie już sprzedawać tylko butów, odzieży i sprzętów sportowych, a przynajmniej nie w fizycznej formie.
Nike stawia na przyszłość. Amerykańska marka, kojarzona przede wszystkim z odzieżą, butami i sprzętem sportowym, przejmuje RTFKT (czyta się jako artifact). To o tyle ciekawe, że jest to firma, która zajmuje się tworzeniem między innymi wirtualnych butów.
Wyobraźcie sobie, że nie tak dawno RTFKT, czyli marka istniejąca dopiero od 2020 roku, połączyła siły z 18-letnim artystą, znanym jako Fewocious. W ramach tej współpracy wprowadzono do sprzedaży buty NFT o wartości 3000, 5000 oraz 10000 dolarów. Te wyprzedały się w ciągu 7 minut. Aż 600 osób kupiło cyfrowe dobra o łącznej wartości 3,1 mln dolarów. Szaleństwo!
RTFKT is now a part of the NIKE, Inc. family. 🌐👁🗨 pic.twitter.com/5egNk9d8wA
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) December 13, 2021
Nic dziwnego, że taki gigant jak Nike, zainteresował się RTFKT. Przecież jednym z gorętszych tematów ostatnich miesięcy jest Metaverse. Przejęcie marki tworzącej wirtualne buty pozwoli Amerykanom wejść w rynek dóbr cyfrowych, który powinien rozwijać się w zastraszającym tempie. Przecież już wkrótce każdy z nas ma tworzyć swoje awatary, które trzeba będzie ubrać. Czemu nie w buty Nike/RTFKT?
Niestety, nie znamy szczegółów transakcji przejęcia marki RTFKT przez Nike.
Zobacz: Producenci monitorów mogą nas okłamywać i nikt z tym nic nie robi
Zobacz: Windows 11 ma problem. Zapycha dyski SSD
Źródło zdjęć: GingeSwagTia / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Engadget