DAJ CYNK

150 tys. BlackBerry Torch 9800 w 3 dni

Q!

Wydarzenia

W ciągu pierwszych trzech dni od chwili premiery smartfonu BlackBerry Torch 9800, nabywców znalazło 150 tys. sztuk tych urządzeń. To niewiele w porównaniu do największego rywala na rynku amerykańskim - iPhone’a 4.

W ciągu pierwszych trzech dni od chwili premiery smartfonu BlackBerry Torch 9800, nabywców znalazło 150 tys. sztuk tych urządzeń. To niewiele w porównaniu do największego rywala na rynku amerykańskim - iPhone’a 4.

Ilościowa sprzedaż nowego telefonu BlackBerry nie jest imponująca i jest zbliżona do wyników sprzedaży, jakie osiągały wcześniejsze premiery tych urządzeń. Jednak analitycy zwracają uwagę na dwa argumenty, które w pełniejszym świetle ukazują przytoczone wyniki.

Po pierwsze telefon ten sprzedawany jest jedynie w sieci AT&T, co wyraźnie ogranicza jego dostępność. Po drugie - spora ich liczba trafia do użytkowników biznesowych, a ci nie są skłonni do natychmiastowej wymiany wykorzystywanych przez siebie urządzeń.

Mimo to sprzedaż BlackBerry Torch 9800 w pierwszych dniach po premierze była znacznie mniejsza niż jego rywala - iPhone’a 4. Telefon od Apple sprzedał się bowiem w pierwszych trzech dniach od chwili premiery w ilości 1,7 mln sztuk. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

Tymczasem iSuppli oszacowało koszt podzespołów wykorzystanych w BlackBerry Torch 9800 na 171 dolarów. Dodatkowe 12 dolarów potrzebne jest na jego złożenie.

Najdroższym jego elementem jest ekran dotykowy nieznanego producenta wraz z systemem dotyku, który został wyceniony na 34,85 dolarów. Na drugim miejscu znalazły się chipy pamięci produkcji Samsunga, wycenione na 34,25 dolarów.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: The Wall Street Journal, wł