DAJ CYNK

Mimo wojny handlowej z Chinami, Amerykanie wydają coraz więcej na chińskie aplikacje

Michał Świech

Rozrywka

Wojna handlowa wojną handlową, Biały Dom może nakładać sankcje na chińskie firmy, ale Amerykanie i tak chcą chińskich aplikacji. Są też oni gotowi płacić za nie coraz więcej.

Waszyngton sprawdza czy TikTok nie jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa narodowego. Tak jak wcześniej wrogiem numer jeden byli producenci telefonów, tak teraz stała się nim aplikacja pozwalająca nagrywać amatorskie teledyski do piosenek. Jednocześnie Amerykanie nie zważają na posunięcia swojego rządu i coraz chętniej kupują chińskie aplikacje.

W ostatnim kwartale wydali oni na nie 745 milionów dolarów. oznacza to wzrost o 65% w stosunku do analogicznego kwartału roku poprzedniego. Jednocześnie stanowi to 22% wszystkich wydanych pieniędzy na aplikacje (łącznie dla Google Play i App Store). Ze stu najpopularniejszych aplikacji aż 1/4 to te z Państwa Środka. Zdecydowana większość z nich to gry, gdzie palmę pierwszeństwa dzierży PUBG Mobile.

Tencent prezentuje PUBG Mobile Lite
 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: CNBC, wł