DAJ CYNK

Obiektyw Google teraz też w wyszukiwarce zdjęć

Mieszko Zagańczyk

Rozrywka

Google ostatnio zasypuje nas różnymi nowinkami, że aż czasami trudno za tym nadążyć. I mimo że często są to drobne rzeczy, to jednak w wielu sytuacjach mogą się one okazać bardzo przydatne. Tak jak Obiektyw Google, znany także jako Google Lens, który teraz pozwoli na identyfikację różnych przedmiotów na zdjęciach znajdywanych w wyszukiwarce obrazów Google.

Obiektyw Google już wcześniej pojawił się w Zdjęciach Google i jest naprawdę bardzo fajnym rozwiązaniem. Wystarczy w aplikacji Zdjęcia Google kliknąć w ikonkę Obiektywu, która znajduje się pod każdym obrazem w galerii. Może to być fotografia ulicy, zabytek, krajobraz, ale też fotka z imprezy. Obiektyw Google identyfikuje przedmioty i miejsca na zdjęciu i podpowiada, co to jest, gdzie i proponuje powiązane tematy.  To bardzo pomocna rzecz, gdy w zalewie setek ekspresowo strzelanych zdjęć nie pamiętamy, skąd które pochodzi.

Zobacz: Google śledzi internautów zaglądających na strony porno - nawet w trybie incognito
Zobacz: Google usuwa rosyjskie aplikacje szpiegujące ze Sklepu

Teraz ta sama funkcja pojawia się w wyszukiwarce zdjęć, a zasada działania jest identyczna, tyle że jej wykorzystanie daje inne możliwości. Google w opisie podaje przykład zdjęcia pokoju. Załóżmy, że na tej fotografii widoczne są jakieś przedmioty: lampa, kanapa, biurko itd. Żeby je zidentyfikować, trzeba nacisnąć ikonkę Obiektywu. Wtedy na zdjęciu, w miejscu przedmiotów, pojawią się kropki. Teraz wystarczy je dotknąć lub obrysować, a  sztuczna inteligencja kryjąca się za tą funkcją zidentyfikuje, co to za lampa, kanapa i biurko, kto to wyprodukował i gdzie to można kupić. Google przekonuje, że tak działający Obiektyw ułatwi znajdowanie i kupowanie rzeczy online. Można wejść do zakładki Grafika Google na przykład w poszukiwaniu pomysłów na remont swojego mieszkania i błyskawicznie znaleźć niezbędne wyposażenie, bez godzin przetrząsania sieci.


Obiektyw w Grafice Google ma być również pomocnym narzędziem dla właścicieli stron, którzy zyskają dzięki temu nową możliwość na zaprezentowanie się potencjalnym klientom. 

Zobacz: Żegnaj Android Beam, witaj Fast Share. Nowy pomysł Google’a na wymianę plików
Zobacz: Nowy pomysł Google na serwis społecznościowy: Shoelace

W pierwszej kolejności charakterystyczne kropki zagoszczą na produktach i przedmiotach, które zidentyfikuje Obiektyw. Z każdym kolejnym miesiącem kropki zaczną pojawiać się w większej liczbie typów obrazów, takich jak punkty orientacyjne, zwierzęta czy rośliny. Zawsze, kiedy Obiektyw czegoś jeszcze sam nie rozpoznaje, można też obrysowywać interesujący obiekt, aby uzyskać więcej informacji na jego temat i zobaczyć powiązane treści.

Obiektyw w Grafice Google jest od teraz dostępny w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych i w Aplikacji Google dla smartfonów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Google