DAJ CYNK

PKP Intercity z nowymi usługami. Warto wiedzieć

Marian Szutiak

Aplikacje

Aplikacja PKP Intercity ma nowe funkcje. Przydadzą się podróżnym

Mobilna aplikacja PKP Intercity doczekała się nowej wersji. Dodano do niej między innymi możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity. Są też inne nowości, które mają ułatwić podróżnym korzystanie z usług kolejowego przewoźnika.

Kupujesz bilet na pociąg i masz bardzo niewielki wpływ na to, gdzie będziesz siedzieć. To norma w PKP Intercity, ale powoli się coś w tym zakresie zmienia. Do niedawna graficzna rezerwacja była dostępna wyłącznie dla elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. W połowie lutego 2023 roku, w ramach pilotażu, taka możliwość pojawiła na stronie internetowej PKP Intercity dla wybranych składów wagonowych kategorii EIC.

Od teraz z graficznej rezerwacji miejsc mogą skorzystać także użytkownicy nowej aplikacji PKP Intercity. Na grafice wybieramy rodzaj wagonu oraz miejsce, możemy też sprawdzić kierunek jazdy pociągu. Kolejnym udogodnieniem będzie prezentacja frekwencji w pociągu, która ma być dostępna dla wszystkich pociągów przewoźnika.

Zobacz: PKP z nowymi aplikacjami mobilnymi dla podróżnych
Zobacz: Rząd PiS sypnie kasą. PKP Intercity obniża ceny biletów

PKP Intercity aplikacja screens

Aplikacja PKP Intercity daje teraz możliwość płacenia z użyciem Google Pay. To jeden z najpopularniejszych systemów płatności internetowych na świecie, więc dobrze, że w końcu został zauważony również przez twórców kolejowej aplikacji mobilnej. Wcześniej podróżni mogli skorzystać z płatności kartą lub systemu BLIK.

Aplikację można zabezpieczyć kodem PIN, a zamiast za każdym razem wpisywać kod, podróżni mogą zalogować się za pomocą danych biometrycznych. W zależności od preferencji użytkownika, logowanie może odbywać się bez kodu PIN.

Internetowe kanały sprzedaży w ostatnich latach zyskują coraz większe zainteresowanie wśród podróżnych. PKP Intercity odpowiada na ich potrzeby i preferencje, zwiększając dostępność biletów na różnych platformach sprzedaży w Internecie. Rozwijając naszą aplikację, pracujemy nad procesem zakupu biletów – tak aby był szybki, intuicyjny i wygodny.

– powiedział Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity

120 tysięcy biletów

Nowa aplikacja PKP Intercity została udostępniona na przełomie 2022 i 2023 roku. Od tego czasu podróżni zakupili w niej już 120 tysięcy biletów.

PKP Intercity puste miejsca

Rozwiązanie to ma w przyszłości zyskiwać nowe funkcje oraz ulepszenia. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia, jak na przykład funkcja metastacji, możliwość pobrania biletu w formacie .pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie czy informacje o opóźnieniach. Ma być udostępniona również możliwość zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym.

Zobacz: Google Play: za darmo aplikacje o wartości ponad 260 zł!
Zobacz: Volkswagen pozazdrościł Google Sklepu Play. Stworzy własny

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Grand Warszawski / Shutterstock.com, PKP Intercity

Źródło tekstu: PKP Intercity