DAJ CYNK

Bekkers: 30 tys. aktywnych użytkowników daje zysk Mobile Vikings

WitekT

Wydarzenia

W ciągu 2 lat chcemy mieć 100 tys. aktywnych klientów, a w ciągu 5 lat 2% rynku - tyle, ile w teraz w Belgii. Już 30 tys. klientów zapewnia nam zyskowność - powiedział Frank Bekkers, szef Mobile Vikings.

W ciągu 2 lat chcemy mieć 100 tys. aktywnych klientów, a w ciągu 5 lat 2% rynku - tyle, ile w teraz w Belgii. Już 30 tys. klientów zapewnia nam zyskowność - powiedział Frank Bekkers, szef Mobile Vikings.

Zobacz: Nowym operatorem MVNO będzie Mobile Vikings.

W tej chwili w Polsce pracuje około 20 osób. Jesteśmy bardzo elastyczni. Jeżeli będziemy rośli wolno, pracować będzie 5-6 osób. Jeżeli szybko, to 50 - powiedział Bekkers dodając, że firma działa bardzo ekonomicznie.

Bekkers w Polsce zatrudnia specjalistów, ale - jak to określił - nieskażonych telekomunikacją, indywidualistów z otwartymi głowami. Dyrektorem operacyjnym w Polsce została Magdalena Piksa.

Oferta nowego operatora skierowana jest głównie do młodych osób, najczęściej będącymi licealistami lub studentami. Mobile Vikings wyznaje zasadę, że informacja powinna być darmowa i szeroko dostępna, a dostęp do niej - poprzez Internet - powinien być prawem każdego człowieka. To dlatego nacisk w ofercie będzie kładziony przede wszystkim na transmisję danych. Nowy operator chce także szczycić się najlepszą obsługą klienta. Dzięki temu w Belgii churn Mobile Vikings wynosi tylko 6% (najlepszy wynik w Europie) przy średniej rynkowej na poziomie 30%.

Jak dodał, Mobile Vikings atakuje nisze, a nie szeroki rynek. Podobnie będzie z marketingiem, który jeżeli będzie, to skierowany do starannie wyselekcjonowanych osób. Z jego słów wynikało, że można oczekiwać flashmobów lub sponsorowania małych, kilkudziesięcioosobowych wydarzeń kulturalnych czy hackatonów. Operator postawi mocno na marketing społecznościowy, prowadzony przez dotychczasowych użytkowników. Każdy "wiking" dostanie doładowanie w wysokości 19 zł za każdego nowego, który stanie się członkiem społeczności z polecenia. Po zebraniu 5 osób, polecający dostanie 12 doładowań po 19 zł. 80% klientów w Belgii zostało pozyskanie w drodze polecenia.

Progiem opłacalności Mobile Vikings w Polsce jest 30 tys. aktywnych użytkowników. W Belgii było to 36,7 tys. Przez pierwsze dwa lata działalności w naszym kraju, cały zysk będzie reinwestowany.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł