DAJ CYNK

Internet w telefonie służy nam przede wszystkim do przeglądania stron WWW

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Przeglądanie stron WWW, odbieranie e-maili oraz korzystanie z social media - do tego używamy Internetu w telefonie według raportu UKE.



Przeglądanie stron WWW, odbieranie e-maili oraz korzystanie z social media - do tego używamy Internetu w telefonie według raportu UKE.

75,5% Polaków używa telefonu do przeglądania stron internetowych, a 63,4% odbiera w ten sposób i wysyła wiadomości e-mail. Około 30% respondentów ma zainstalowaną aplikację mobilną swojego banku - połowa z tych osób korzysta z niej kilka razy w tygodniu, a 10% codziennie. 25% badanych podaje, że używa swojego urządzenia mobilnego do płatności mobilnych.

Usługi bankowe stają się coraz bardziej popularne. 30 proc. Respondentów posiadających smartfon zadeklarowało, że korzysta z tego typu usług, ponad 25% przekonuje, że korzysta z płatności mobilnych. Co ciekawe, prawie 40% badanych stwierdza, że największą wartością jest komponent mobilności: usługi bankowe realizuje od kilku do kilkunastu razy w ciągu tygodnia. Około 30% deklaruje, że jest to kilka razy w miesiącu - powiedział Marcin Cichy, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Najwięcej Polaków, ponad 70%, wybiera dostęp do Internetu w telefonie w ramach abonamentu lub doładowania. Pozostali korzystają z Internetu w ramach dodatkowego pakietu (13,9%) lub są rozliczani zgodnie z rzeczywistym użyciem (10,3%). 70% badanych przez UKE decyduje się na Internet stacjonarny, prawie 50% korzysta z Internetu mobilnego, a 25,5% używa Internetu w telefonie.

To, z jakiego Internetu Polacy korzystają najczęściej, mobilnego czy stacjonarnego, to zagadnienie substytucyjności usług, które mierzymy już od kilku lat. W tym roku Polacy zadeklarowali po raz pierwszy, że usługa mobilna właściwie jest na równi wartościowa jak Internet stacjonarny - powiedział Marcin Cichy.

Użytkownicy danego sposobu dostępu do Internetu są na ogół lojalni wobec niego. Polacy surfujący po Internecie dzięki łączu stacjonarnemu przeszliby na Internet mobilny, ale pod warunkiem otrzymania lepszej oferty oraz lepszego zasięgu.

Na pytanie: czy byłby Pan/Pani skłonny/skłonna zrezygnować ze swojego standardowego modelu korzystania z Internetu na rzecz usług mobilnych albo stacjonarnych, około 60% zadeklarowało, że nie. Więc użytkownicy nie chcą nic zmieniać, są przyzwyczajeni do usług, z jakich korzystają i wybrany model jest dopasowany do ich potrzeb - dodał prezes UKE.

Polscy konsumenci mają coraz większą świadomość, że otacza ich coraz więcej inteligentnych urządzeń oraz istnieje coś takiego, jak Internet rzeczy. Z tym ostatnim pojęciem zetknęło się 23% respondentów, a 27% badanych zadeklarowało, że planuje zakup inteligentnych urządzeń. W przypadku technologii smart home, 35% pytanych Polaków zna to pojęcie, ale korzysta z niej tylko co dwudziesty.

Inteligentne urządzenia, które znajdują się w otoczeniu Polaków, to przede wszystkim inteligentne telewizory i wszystko to, co związane z komunikacją elektroniczną, jak również różnego rodzaju usługi lokalizacyjne, geolokowanie i mapowanie swojej aktywności w cyklu tygodniowym (70%). W kręgu zainteresowań są inteligentne czujniki (23,5%) oraz inteligentne oświetlenie (16,8%), a także smart lodówki i pralki.

Jeden na trzech Polaków korzysta z gadżetów elektronicznych, głównie inteligentnych zegarków. 23% pytanych spotkało się również z pojęciem inteligentnego samochodu i ma świadomość rozwoju technologii w tym kierunku. Według 43% badanych rozwiązania smart city przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwo na drogach, a prawie 50% uważa, że mogą one poprawić bezpieczeństwo mieszkańców miast.



Ankieta
9%
6%
6%
22%
53%
4%

Wszystkich głosujących: 139

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria