Po roku od prezentacji iPada 2, Apple zaprezentował dziś w San Francisco kolejną wersję urządzenia. Jaki jest iPad 3G?
Po roku od prezentacji iPada 2, Apple zaprezentował dziś w San Francisco kolejną wersję urządzenia. Jaki jest iPad trzeciej generacji?
Apple iPad 3G (3. generacji, nie chodzi o standard łączności) ma ekran Retina o rozdzielczości 2048 x 1536 pikseli, co daje imponujące 3,1 Mpix (o ponad 1 mln więcej niż w ekranach FullHD). Rozdzielczość jest więc czterokrotnie większa niż w iPadzie 2. Przy przekątnej 9,7 cala daje to 264 punktów na cal. Ekran ma lepsze odwzorowanie kolorów niż w modelu iPad 2 i o 44% większą saturację (nasycenie kolorów).
Sercem urządzenia jest dwurdzeniowy procesor A5X, 2x szybszy niż Tegra 3. Do tego dochodzi czterordzeniowy chip graficzny, o 4x większej wydajności niż ten zastosowany w Tegra 3. Oprócz tego dostajemy aparat fotograficzny z matrycą BSI, o rozdzielczości 5 Mpix, z autofokusem (5-soczewkowy obiektyw, jasność f/2.4, taki jak w iPhone'ie 4S), detekcją twarzy i filtrem IR. Aparatem nakręcimy filmy jakości FullHD (dostępna stabilizacja obrazu).
W USA i Kanadzie tablet będzie dostępny w wersji LTE w ofercie sieci AT&T, Verizon, Rogers, Bell, Telus i AT&T. Apple zapowiedział współpracę z innymi dostawcami sieci LTE na całym świecie. Oprócz LTE (do 73 Mb/s) tablet zaoferuje łączność HSPA+ do 21 Mb/s i HSPA+ DC do 42 Mb/s. Urządzenie będzie mogło pracować w trybie mobilnego punktu dostępowego do Internetu.
Tablet ma 9,4 mm grubości, a jego bateria pozwala na maksymalnie 10 godzin pracy - 9 godzin w trybie "4G".
Nowy iPad trafi do sprzedaży 16. marca - w USA, Kanadzie, UK, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Japonii, Hong Kongu, Singapurze i Australii. Od 23. marca tablet będzie dostępny w Polsce.
Opcja
16 GB
32 GB
64 GB
WiFi
$499
$599
$699
WiFi + 4G
$629
$729
$829
iPad 2 będzie dalej produkowany w wersji z 16 GB pamięci, ale jego cena spadnie o 100 dolarów: 399 dolarów za wersję Wi-Fi i 529 dolarów za wersję Wi-Fi + 3G.
W Polsce "łączność 4G" zapewnią sieci T-Mobile i Orange - w oparciu o HSPA+ i HSPA+ DC - czytamy na polskiej stronie Apple'a.
Oprócz nowych, naładowanych efektami gier, Apple zaprezentował aplikację SketchBook Ink - konkurencję dla Adobe Photoshop Touch. Narzędzie Apple'a do obróbki zdjęć i grafiki obsłuży pliki o rozdzielczości nawet 100 Mpix.
Firma przygotowała też aktualizację dla iPadowej wersji iWorks, iMovie oraz Garage Band - bezpłatną dla osób, które zakupiły starsze wersje aplikacji. Zupełną nowością jest iPhoto - aplikacja do obróbki zdjęć z profesjonalnymi efektami i obsługą szeregu nowych gestów - np. dwukrotne puknięcie w zdjęcie wyszukuje wszystkie podobne zdjęcia. Aplikacja będzie mogła wczytywać zdjęcia bezpośrednio z aparatów fotograficznych (do 19 Mpix). iPhoto dostępny będzie od dziś w cenie 4,99 $.
Do tej pory Apple sprzedał 315 mln urządzeń z iOS, z czego 62 mln sztuk w IV kwartale 2011 roku. W Apple App Store jest obecnie 585 tys. aplikacji, które pobrano do tej pory 25 mld razy (25-miliardowa pobrana została w Chinach).
W IV kwartale 2011 roku Apple sprzedał 15,4 mln iPadów. Dla porównania, w tym samym kwartale największy producent komputerów PC - HP, sprzedał 15,1 mln komputerów. Ponad 200 tys. aplikacji w App Store ma już dedykowaną wersję dla iPadów.
Od 16. marca będzie dostępny nowy Apple TV w cenie 99 dolarów. Nowością będzie oglądanie filmów jakości FullHD bezpośrednio z chmury (Apple ma już 100 mln użytkowników usługi iCloud).
Od dziś Siri dostępny jest w języku francuskim, japońskim i niemieckim - jako element iOS 5.1. Jest również funkcją w nowych iPadach - jako dodatkowy przycisk podpięty do klawiatury ekranowej. Póki co na polskojęzyczne Siri nie zanosi się w najbliższym czasie.