DAJ CYNK

MNI na zakupach

WitekT

Wydarzenia

MNI kupi 100% udziałów w firmie MoCoHub – dostawcy treści do mobilnych usług multimedialnych.

MNI kupi 100% udziałów w firmie MoCoHub – dostawcy treści do mobilnych usług multimedialnych. Uzgodniono też warunki przejęcia dataCOM – operatora stacjonarnego z Warszawy.

Zgodnie z zawartą umową przyrzeczenia kupna sprzedaży – zakup MoCoHUb odbędzie się w dwóch etapach. W pierwszym etapie do 11. września MNI kupi od dotychczasowych właścicieli spółki (Piotra Gruszeckiego oraz Juliana Kutrzeby) jej 150 udziałów płacąc za nie 3 mln zł.

W drugim etapie, który ma być zrealizowany w terminie 7 dni od dnia zatwierdzenia przez zgromadzenie wspólników MoCoHub dokumentów finansowych firmy za rok 2006, MNI kupi pozostałe 50 udziałów. Za każdy z dwóch pakietów 25 udziałów (posiadanych przez każdego z dwóch dotychczasowych właścicieli) MNI zapłaci równowartość wskaźnika EBITDA x 8, z zastrzeżeniem, że cena na nie będzie niższa niż 500 tys. zł i wyższa niż 750 tys. zł.

Włączenie przedmiotowej spółki do grupy MNI jest praktyczną realizacją przyjętej strategii rozwoju, zakładającej stworzenie wielopłaszczyznowego centrum pozyskiwania i przygotowywania treści do usług multimedialnych, zarówno mobilnych jak i dla obszaru telewizji internetowej, internetu jako takiego oraz innych tradycyjnych mediów. MoCoHub dostarcza dziś treści do usług multimedialnych dla niemal 90% podmiotów operujących na rynku – czytamy w komunikacie MNI.

Strategia rozwinięcia i umocnienia części spółki odpowiedzialnej za dostarczanie i lokalizowanie do potrzeb danego rynku treści usług (gry java, gry społecznościowe, etc.) jest związana również z bliskimi planami ekspansji spółki na rynki zagraniczne – czytamy dalej.

MNI ma przejąć 76,49% kapitału dataCOM za 19 mln zł, z tym że z tej kwoty 1 mln zł ma być zapłacony do 31. lipca przyszłego roku pod warunkiem, że marża brutto dataCOM nie będzie niższa niż w okresie od czerwca 2005 roku do maja 2006 roku.

dataCom to spółka telekomunikacyjna posiadająca własną infrastrukturę telekomunikacyjną, w tym sieć światłowodową na terenie Warszawy i około 2 tys. klientów telefonii stacjonarnej, głównie biznesowych na terenie południowej części aglomeracji warszawskiej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ISB, PAP, wł