DAJ CYNK

Multimedia naruszyła prawa konsumentów

WitekT

Wydarzenia

Multimedia Polska naruszyła interesy konsumentów – uznał Prezes UOKiK. W jego ocenie niepowiadomienie abonentów o planowanej zmianie cen usług z odpowiednim wyprzedzeniem jest niezgodne z prawem.

Multimedia Polska naruszyła interesy konsumentów – uznał Prezes UOKiK. W jego ocenie niepowiadomienie abonentów o planowanej zmianie cen usług z odpowiednim wyprzedzeniem jest niezgodne z prawem.

Multimedia oferuje usługi telekomunikacyjne, między innymi telefoniczne, a także polegające na dostępie do Internetu i telewizji kablowej. Jak ustalił Prezes UOKiK, w lipcu ubiegłego roku operator podniósł opłaty za usługi telewizji kablowej z pominięciem ustawowego terminu powiadomienia klientów o planowanych zmianach cen. Zgodnie z informacjami Urzędu, około 28 tys. spośród 230 tys. abonentów spółki Multimedia, których dotyczyła podwyżka, zostało o niej powiadomionych z opóźnieniem.

Prezes UOKiK uznał, że spółka Multimedia wprowadzając nowe, wyższe opłaty z pominięciem ustawowego terminu naraziła konsumentów na straty finansowe, wymuszając na nich zapłacenie wyższej ceny za usługę wcześniej niż dopuszcza prawo. Zgodnie z nim, operator powinien powiadomić klientów o zmianie wysokości opłat z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, w tym wypadku miesiąca.

Powyższe praktyki spółki Multimedia – zdaniem Prezesa UOKiK – są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na operatora nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK