DAJ CYNK

Nowości LG na CES 2018

msnet

Sprzęt

Koreański koncern podczas konferencji z okazji targów CES 2018 skupił się przede wszystkim na sztucznej inteligencji.



Koreański koncern podczas konferencji z okazji targów CES 2018 skupił się przede wszystkim na sztucznej inteligencji.

LG rozpoczął konferencję od prezentacji nowej marki LG ThinQ, stworzonej z myślą o urządzeniach ze sztuczną inteligencją, które uczą się naszych zachowań, aby jak najlepiej służyć naszym potrzebom. Mamy tu inteligentne urządzenia dla domu, takie jak na przykład klimatyzacja, odkurzacz czy system zarządzania oświetleniem. ThinQ to także umiejętność dostosowania sztucznej inteligencji (AI) do codziennie używanych produktów w samochodzie, domu i biurze. Trzecia kluczowa cecha nowej marki to jej otwartość na współpracę z innymi produktami, takimi jak na przykład Asystent Google, który może być zintegrowany z telewizorami, bezprzewodowymi głośnikami i inteligentnymi słuchawkami firmy LG.



Inteligentne urządzenia LG mogą ze sobą "rozmawiać" oraz uczyć się od siebie nawzajem. Natomiast za komunikację pomiędzy sprzętem i człowiekiem odpowiada mały robot o nazwie LG CLOi, reagujący na polecenia głosowe i przekazujący je do połączonych z nim urządzeń.





Całością inteligentnego sprzętu LG można sterować także przy użyciu Asystenta Google. Wystarczy do tego telewizor z zainstalowanym asystentem oraz połączenie go z urządzeniami IoT, takimi jak odkurzacz, oczyszczacz powietrza, klimatyzator, oświetlenie i wiele innych.



Koreański koncern pokazał także telewizory z nowymi diodami OLED, lepiej odwzorowującymi kolory, napędzane procesorem LG Alpha9. Jednostka ta jest o 35% szybsza od poprzednika oraz będzie współpracować z większą o 50% ilością pamięci. Inne cechy nowych telewizorów to funkcja 4K Cinema HDR, obsługa odtwarzania do 120 klatek na sekundę oraz wsparcie dla dźwięku Dolby Atmos.



Zwieńczeniem dzisiejszego wydarzenia był pokaz trzech koncepcyjnych robotów, które mogą nam pomóc w zakupach (obsługując także płatności), zajmą się naszym bagażem na lotnisku albo podadzą świeżą gazetę lub śniadanie.



Wszystkie pokazane dzisiaj urządzenia wykorzystują technologię DeepThinQ. Wpływa ona na proces projektowania produktów, zarówno konsumenckich, jak i tych przeznaczonych do zastosowań komercyjnych. W robocie Airport Guide, używanym w koreańskim porcie lotniczym Incheon, zastosowano zaawansowaną metodę redukcji szumów otoczenia, która pozwala na skuteczniejsze rozpoznawanie mowy, a tym samym dokładniejsze analizowanie wypowiedzi pasażerów. Automatyczny odkurzacz LG uczy się natomiast odróżniać meble od zwierząt domowych i odpowiednio dostosowywać swoją trasę.

DeepThinQ jest odzwierciedleniem naszej otwartej filozofii i wynikającej z niej strategii platformy, partnerstwa i łączności. Realizując właśnie taką ideę możemy dostarczać najefektywniejsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Technologia ThinQ spowoduje całkowitą zmianę sposobu użytkowania naszych produktów. Dzięki niej konsumenci nie będą musieli już uczyć się obsługi sprzętu, bo to urządzenia nauczą się zachowań użytkowników i będą inteligentnie zaspokajać ich potrzeby - powiedział I. P. Park, syrektor ds. technologii w LG Electronics.

Na koniec pozostaje mieć nadzieję, że sztuczna inteligencja LG będzie bardziej użyteczna i skora do pomocy niż podczas pokazu, gdzie na ogół po prostu nie działała. Szczególnie oporny na polecenia prowadzącego był robot LG CLOi.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł